فناوری جدید کیفیت تصاویر تلویزیون را چند برابر می کند

عصر کالا- امروزه محبوبیت تلویزیون های HDR روز به روز در حال افزایش است، اما دو شرکت سامسونگ و آمازون با همکاری یکدیگر این استاندارد را ارتقا بخشیده اند.

فناوری جدید کیفیت تصاویر تلویزیون را چند برابر می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، این استاندارد تازه که HDR10+ نام دارد، ترکیبی از مزایای دو استاندارد دیگر به نام های HDR10 و Dolby Vision است. HDR10 یک استاندارد باز است که در اکثر تلویزیون ها در دسترس است و مزیت استفاده از Dolby Vision کنترل بیشتر بر روی سیگنال های ویدئویی است.

    با استفاده از استاندارد HDR10+ تصاویر زنده تر به نظر می رسند، رنگ ها دقیق تر شده و کنتراست بهتری به دست می آید. سامسونگ می گوید برای استفاده از این استاندارد در ساخت تلویزیون ها مذاکراتی با تعدادی از شرکت های فناوری آغاز شده و شرکت آمازون هم قصد دارد از این فناوری برای ارتقای برخی خدمات ویدئویی خود استفاده کند.

    در قالب استاندارد HDR10+ از فناوری جدیدی موسوم به Dynamic Tone Mapping استفاده شده که تنظیم جزییات تصاویر ویدئویی در هر بخش از هر فریم هر تصویر را با سهولت بیشتر ممکن می کند.

    HDR10+ هم یک استاندارد آزاد و باز است و لذا شرکت های سازنده تلویزیون برای استفاده از آن مجبور به پرداخت پول نیستند. سامسونگ می گوید تلویزیون های جدید تولیدی این شرکت از استاندارد HDR10+ پشتیبانی خواهد کرد. خریداران تلویزیون های قدیمی تر در سال 2016 هم با به روزرسانی میان افزار نصب شده بر روی تلویزیون های مذکور می توانند از مزایای این استاندارد بهره مند شوند. این فناوری در نیمه دوم امسال عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر