تماشای فیلم سه بعدی بدون عینک امکان پذیر شد

عصر کالا- محققان دانشگاهی سیستم جدیدی ساخته اند که کاربر می تواند بدون نیاز به عینک های مخصوص، فیلم های سه بعدی تماشا کند.

تماشای فیلم سه بعدی بدون عینک امکان پذیر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ورج، محققان دانشگاه MIT سیستم Home3D جدیدی ساخته اند که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به عینک های مخصوص فیلم های سه بعدی را تماشا کنند.

    در حقیقت این سیستم سه تصویر یا بیشتر را نمایش می دهد. این تصاویر شبیه سازی یک صحنه از فیلم در مکان های مختلف هستند. مغز انسان به طور خودکار این تصاویر را با عمق بیشتری می بیند. این روش «مولتی اسکوپ» نامیده می شود.

    سالن های سینما برای نمایش فیلم های سه بعدی به طور کلی از نورهای پولاریزه (دو قطبی شده) یا نمایش دو تصویر (برای ایجاد عمق) استفاده می کنند. اما برای آنکه کاربر احساس کند فیلم سه بعدی است باید حتما از عینک های مخصوص استفاده کند.

    اما سیستم محققان دانشگاه ماساچوست به کاربران اجازه می دهد بدون استفاده از عینک های مخصوص و از هر زاویه ای بتوانند فیلم را به صورت سه بعدی تماشا کنند. این سیستم فیلم های سه بعدی معمولی را از استریو به فرمتی تبدیل می کند که قابلیت همخوانی با صفحات نمایش «مولتی اسکوپیک» را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر