سناتورهای آمریکایی خواهان تحقیق درباره تلویزیون های هوشمند

عصر کالا- در پی انتشار گزارشی از به کارگیری نرم افزاری در تلویزیون های هوشمند برای جمع آوری اطلاعات کاربران، دو سناتور آمریکایی خواستار تحقیقات در این باره شدند.

سناتورهای آمریکایی خواهان تحقیق درباره تلویزیون های هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، دو سناتور آمریکایی به فرایند جمع آوری اطلاعات توسط تلویزیون های هوشمند مشکوک هستند و در همین راستا از کمیسیون تجارت فدرال تقاضا کرده اند در این زمینه تحقیقاتی انجام دهند.

    هدف از این تحقیق بررسی آن است که آیا دستگاه های  متصل به اینترنت به طور مخفیانه اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند یا خیر.

    اد مارکی نماینده ماساچوست و ریچاد بلومنتال نماینده کانکتیکت این درخواست را  ارائه کرده اند.

    آنها در نامه ای مشترک خواهان آن شدند که کمیسیون تجاری فدرال سیاست ها و عملکردهای شرکت ها در حوزه حفظ حریم خصوصی کاربران را بررسی کند. البته این کمیسیون هنوز اعلام نکرده در این باره اقداماتی انجام خواهد داد یا خیر.

    گزارش اخیر نیویورک تایمز که با محوریت شرکت Samba TV نوشته شده بود. توجه سناتورهای آمریکایی را به عملکرد مهاجمانه تلویزیون های هوشمند جلب کرده است.

    طبق گزارش نیویورک تایمز این شرکت نرم افزاری را برای ردیابی اطلاعات تماشاکنندگان می سازد. هر چند این خدمت پیشنهاد محتوای شخصی سازی شده را برای کاربران ارائه می کند، اما هنوز مشخص نیست چه اطلاعاتی راثبت می کند.

    این درحالی است که شرکتSambe با چند تولید کننده بزرگ تلویزیون هوشمند از جمله سونی، شارپ، تی سی ال و فیلیپس همکاری می کند.  تمام این شرکت ها نرم افزار سامبا را روی تلویزیون های هوشمند خود نصب کرده اند. طبق گزارش، سامبا اطلاعات حداقل 13.5 میلیون تلویزیون هوشمند را در آمریکا جمع آوری می کند. این شرکت با بررسی پیکسل های روی نمایشگر، می تواند محتوای آن را مشخص  کند. اما علاوه بر آن نرم افزار سامبا می تواند تنظیمات دستگاه های دیگری که با تلویزیون اتصال اینترنتی مشترکی دارند را نیز تعیین کند.

    اطلاعات جمع آوری شده فقط برای ارتقای تجربیات مشتری به کار نمی رود. بلکه برای جذب تبلیغات نیز استفاده می شود زیرا عادات تماشا و مدت زمان تماشای تلویزیون نشانگرهای خوبی برای تبلیغات هدفمند هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر