تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia ۲۰۱۷ به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست

عصر کالا: در جریان نمایشگاه CES Asia ۲۰۱۷، تلویزیون OLED ال جی به خاطر زنجیره تامین پایدار و طراحی دوست‌دار محیط زیست، مورد تحسین شورای فناوری های الکتریکی سبز قرار گرفت.

تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia ۲۰۱۷ به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰
  • تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia 2017 به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست
  • تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia 2017 به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست
  • تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia 2017 به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست
  • تقدیر از تلویزیون OLED ال جی در CES Asia 2017 به خاطر طراحی دوست‌دار محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، شرکت LG برای نوآوری در زنجیره تامین پایدار توسط شورای فناوری های الکتریکی سبز مورد تحسین واقع شد. جایزه Catalyst که به تازگی در نمایشگاه CES Asia 2017 رونمایی شد، به خاطر نوآوری در طراحی، ساخت و استفاده از قطعات الکتریکی برای بهبود پایداری در سطح جهان اهدا می‌شود.

ال جی با عنوان «تسریع اثرگذاری با توجه به مقیاس» در GEC 2017 برای تلویزیون های OLED از سایر رقبا متمایز شد؛ تلویزیون‌های پیشرفته‌ جدیدی که پایداری محیط‌زیستی را در خود نهادینه کرده‌اند. تلویزیون OLED ال جی توانسته به میزان قابل توجهی مواد مضر و خام خود را نسبت به تلویزیون‌های معمول کاهش دهد. همچنین این سری از تلویزیون‌ها از طراحی دوست‌دار محیط زیست LG برای چرخه بازیافت و برنامه پیشرفته برای چرخه تامین پایدار بهره می‌برند.
لی چونگ هاک (Lee Choong-hak)، معاونت اجرایی شرکت ال جی در بخش برنامه‌های مسئولیت اجتماعی می‌گوید:
* به عنوان بخشی از تلاش بی‌وقفه ما برای افزایش ارزش مشتری، ال جی تلاش می‌کند محصولات خود را با ویژگی‌های دوست‌دار محیط زیست و کاهش تاثیر زیست‌محیطی روی چرخه زندگی بسازد. تلویزیون OLED ال جی با در نظر گرفتن اهمیت محیط زیست طراحی شده‌اند و به عنوان مثالی خوب از استراتژی چرخه زندگی محسوب می‌شوند. برای مثال در ساخت این تلویزیون‌ها، وزن کاهش پیدا کرده و از کابل‌های بدون PVC و قطعات بدون BFR استفاده می‌شود. پنل تلویزیون OLED به جای لامپ‌های جیوه‌ای پس‌زمینه، به وسیله پیکسل‌ها نور ساطع می‌کند. مواد اولیه نیز کاهش پیدا کرده‌اند تا میزان بازیافت را افزایش دهند.

آقای Nancy Gillis، مدیرعامل شورای فناوری های الکتریکی سبز نیز در این رابطه اظهار کرد:
* اثرات منفی محیط‌زیستی و اجتماعی زنجیره تامین‌های پیچیده، یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت IT در این دوره است. ما به ال جی بابت نشان دادن راه برای حل این مشکل و پیشروی در زمینه زنجیره تامین پایدار و نوآوری تبریک می‌گوییم.
سری تلویزیون OLED ال جی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که کمترین تاثیر منفی روی محیط‌ زیست را داشته باشند و در عین حال، عملکرد بی‌نظیری با وجود مشکی مطلق، کنتراست بی‌نهایت، Ultra HD 4K و HDR در اختیار مشتری می‌گذارند. شرکت LG با کیفیت و اثرات زیست‌محیطی محصولات در هر مرحله از چرخه زندگی آن‌ها را بررسی می‌کند و استراتژی خود را برای کم کردن اثرات زیست‌محیطی به اجرا می‌رساند؛ استراتژی خاصی که شامل عواملی از جمله نیروی انسانی، انرژی و مواد اولیه می‌شود و بخش تحقیق و توسعه برای رفع مشکلات بر اساس آن‌ها اقدام می‌کند.
به علاوه، برنامه مدیریت جامع زنجیره تولید پایدار شرکت LG، عملکرد زیست‌محیطی را به وسیله استفاده از فناوری‌های سبز و دانش این شرکت افزایش می‌دهد. این برنامه در بخش مدیریت پایداری مزیت رقابتی برای توزیع‌کنندگان ال جی فراهم کرده و ریسک‌های مدیریت زنجیره تامین و نحوه تنظیم نیازهای بازار را مشخص می‌کند.

جایزه‌های متعدد برای تلویزیون OLED ال جی
علاوه بر کسب عنوان «تسریع اثرگذاری با توجه به مقیاس» در GEC 2017، زنجیره تامین پایدار ال جی از طرف آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا با اهدای جایزه طلایی برتر در بخش مدیریت مواد الکترونیکی پایدار  EPA مورد تقدیر واقع شد. همچنین شرکت LG از طرف نهاد صنایع بازیافت مفتخر به کسب جایزه طراحی برای بازیافت ISRI به خاطر تلویزیون های جدید سری OLED شد که نشان‌دهنده چرخه قابلیت بازیافت در هر مرحله از چرخه زندگی محصول است.
جایزه Catalyst شورای فناوری های الکتریکی سبز به دنبال انگیزه دادن به نوآوری در طراحی، ساخت و استفاده از قطعات الکترونیکی به منظور بهبود پایداری محصول است. نهاد GEC با به رسمیت شناختن پیشرفت‌های دگرگون شده و قابل اندازه‌گیری به دنبال تقویت افزایش نوآوری به وسیله زنجیره تامین است تا جامعه را به جهانی که در آن فقط قطعات الکترونیکی پایدار طراحی، ساخته و خریداری می‌شوند، هدایت کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر