خداحافظی تدریجی خانوارهای آمریکایی با تلویزیون

عصر کالا- تعداد خانه‌هایی در آمریکا که دیگر در آنها اثری از تلویزیون وجود ندارد روز به روز در حال افزایش است، امری که از محبوبیت اینترنت و دیگر ابزار ارتباطی خبر می‌دهد.

خداحافظی تدریجی خانوارهای آمریکایی با تلویزیون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اسلش گیر، بررسی‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا در مورد روند استفاده از تلویزیون در این کشور از سال 1997 تا 2015 نشان می دهد که از سال 2009 تا 2015 روند استفاده از تلویزیون در آمریکا به طور ناگهانی و به شدت کاهش یافته است.

    علت اصلی این امر رشد استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت ها اعلام شده است. در حالی که در گذشته تلویزیون تنها ابزار مشاهده ویدئو ودیگر اقلام تفریحی تصویری بود، امروزه روشهای متنوعی برای مشاهده فیلم و سریال وجود دارد که باعث می شود محبوبیت تلویزیون کاهش یابد.

    از سوی دیگر تماشای تلویزیون به صورت گروهی صورت می گیرد، در حالی که گوشی و تبلت به طور خصوصی قابل استفاده تسند و لذا هر کس می تواند در هر محیطی اعم از منزل یا محل کار ویدئوی مد نظر خودش را مشاهده کند.

    بر اساس این بررسی تعداد خانوارهایی که در آمریکا هیچ تلویزیونی نداشته اند تا سال 2009 حدود 1.3 درصد بوده که از این سال به بعد به 2.6 درصد افزایش یافته است.

    همچنین تعداد خانوارهایی که یک یا دو تلویزیون داشته اند از 69 درصد در سال 1997 به 54 درصد در سال 2009 و سپس 58 درصد در سال 2015 رسیده است. در مقابل تعداد خانوارهای دارای سه وتعداد بیشتری تلویزیون از 30 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.

    به نظر می رسد افزایش تعداد تلویزیون در برخی خانواده ها ناشی از استفاده از آن برای اجرای بازی های ویدئویی توسط اعضای جوانتر خانواده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر