آغاز فروش تجاری تلویزیون های مافوق دقیق

عصر کالا- شرکت شارپ برای اولین بار فروش تجاری تلویزیون های مافوق دقیق ۸K را در ژاپن و چین از ماه دسامبر آغاز می کند. قرار است فروش این تلویزیون های در تایوان و اروپا از اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز شود.

آغاز فروش تجاری تلویزیون های مافوق دقیق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از انگجت، در حالی که دیگر شرکت های تولیدکننده تلویزیون هنوز در حال تولید محصولاتی با دقت 4K هستند، شارپ عرضه نسل جدیدی از تلویزیون ها را به زودی آغاز می کند.

    این تلویزیون های مافوق دقیق AQUOS نام دارند و پس از آن عرضه می شوند که شارپ توانست تلویزیون هایی نزدیک به دقت تلویزیون های مافوق دقیق با دقت 7680 در 4320 پیکسل عرضه کند. این تلویزیون ها از سال 2015 به بازار آمدند و کم و بیش مورد استقبال قرار گرفتند.

    احتمالا مهم ترین نقطه ضعف تلویزیون های AQUOS قیمت بالای آنهاست که به 130 هزار دلار می رسد و لذا هر فردی قادر به خرید آنها نیست. البته یک چالش دیگر که ممکن است باعث شود این تلویزیون ها فعلا در بازار با استقبال مواجه نشوند کمبود شدید محتوایی است که با چنین دقت بالایی ضبط شده باشد. این امر موجب می شود تفاوت چشمگیر تصاویر تلویزیون های 4k و 8K چندان به چشم نیاید.

    شارپ با توجه به همین مشکل از اجرای ابتکار عملی موسوم به 8K Ecosystem خبر داده که هدف از اجرای آن تسریع در فرایند تولید و ویرایش و انتشار و به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی با چنین دقتی است.

    ژاپنی ها برای همه گیرشدن استفاده از فناوری 8K به شدت در تلاش هستند. زیرا این کشور میزبان بازی های المپیک سال 2020 در شهر توکیو است و امیدوار است تا آن زمان استفاده از این فناوری در جهان همه گیر شده باشد تا فیلم رقابت های مختلف المپیک با چنین وضوح و شفافیتی پخش شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر