سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در زمینه اینترنت اشیا

عصر کالا- مایکروسافت در اقدامی بی سابقه از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری خود در حوزه اینترنت اشیا خبر داده است. این سرمایه گذاری طی ۴ سال آینده و در کل جهان صورت می گیرد.

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری مایکروسافت در زمینه اینترنت اشیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, هدف اصلی از صرف این مبلغ کلان اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی خلاقانه در زمینه اینترنت اشیا است. بسیاری از محققان و کارشناسان حوزه فناوری معتقدند که اینترنت اشیا آینده دنیای فناوری را شکل خواهد داد و از همین رو رقابت برای فتح این حوزه از هم اکنون آغاز شده است.

    مایکروسافت خود در حال طراحی پلاتفورم های متعدد اینترنت اشیا برای ارائه خدمات کلود، دسترسی به سیستم عامل های آنلاین و وسایل و ابزار گوناگون است. این شرکت امیدوار است مهاجرت به دنیای اینترنت اشیا را برای کاربران اینترنت ساده تر کند و به آنها امکان دهد با هر سطح از بودجه، دانش فنی، شغل و غیره بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

    از جمله طرح های تحقیقاتی اینترنت اشیا که مایکروسافت بر روی آنها سرمایه گذاری خواهد کرد، می توان به ایمن سازی اینترنت اشیا، طراحی ابزار توسعه و هوشمند سازی خدمات اینترنت اشیا و عرضه محصولات و خدمات جدید در این حوزه اشاره کرد.

    اینترنت اشیا با ممکن کردن اتصال تقریبا هر چیزی به اینترنت و دیگر شبکه های اطلاع رساتی زمینه را برای کاهش مصرف انواع انرژی، ذخیره سازی منابع کمیاب، ارتقای خدمات آموزشی و درمانی، افزایش ایمنی وسایل نقلیه، ارتقای کیفیت خدمات شهری، متحول سازی کشاورزی و غیره فراهم می آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر