واحد تولید تراشه سامسونگ قوت می‌گیرد

عصر کالا- به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد وارد تولید و عرضه تراشه و پردازنده‌های دیجیتالی شده و کسب و کار خود را به‌طور جدی در این زمینه آغاز کند.

واحد تولید تراشه سامسونگ قوت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, از آنجا که بخش نیمه هادی سامسونگ در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوب و مناسبی از خود به نمایش گذاشته است، حالا به نظر می رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است کار و فعالیت خود را در این بخش تقویت کرده و تولید تراشه‌های اختصاصی را برای محصولات خود جدی‌تر شروع کند.

    گزارش مالی سامسونگ در چند فصل اخیر به وضوح نشان می‌دهد که این واحد عملکرد بسیار مناسبی داشته است. به گونه‌ای که سال گذشته سامسونگ توانست در رقابت با اینتل به پیروزی درخشانی دست یابد و سود عملیاتی بیشتری نسبت به اینتل را به خود اختصاص دهد.

    شرکت اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

    این شرکت به مدت 24 سال توانسته بود در زمینه تولید تراشه و پردازنده‌های موبایل و رایانه در جهان یکه تازی کند اما طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده، سال گذشته اینتل از سامسونگ جا ماند و عقب افتاد.

    جالب است بدانید که هم‌اکنون، سامسونگ چهارمین شرکت بزرگ جهان در زمینه تولید تراشه و پردازنده به شمار می‌رود. این غول تکنولوژی کره‌ای همچنین در تلاش است تا به شرکت TSMC که در جایگاه نخست است، نزدیک‌تر شود. واحد تحقیق و توسعه بخش تولید تراشه سامسونگ به زودی کار خود را با هدف رشد و افزایش قدرت این شرکت در تولید تراشه‌های اختصاصی آغاز خواهد کرد. این واحد می‌تواند به افزایش سهام سامسونگ و در نتیجه درآمد و سودعملیاتی این شرکت کمک بسزایی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر