تمرکز بر فناوری‌های نوین اچ‌تی‌سی را نجات می‌دهد؟

عصر کالا- شرکت اچ تی سی تایوان اعلام کرده است که می‌خواهد در زمینه فناوری‌های نوین همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

تمرکز بر فناوری‌های نوین اچ‌تی‌سی را نجات می‌دهد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت اچ تی سی که یکی از شرکت های تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود که چند سال متوالی توانست درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد مدتهاست که با کاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یکی از بزرگترین علت های این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و همچنین سقوط فروش گوشی های هوشمند اچ تی سی در بازارهای جهانی است.

    درآمد های شرکت اچ تی سی تایوان که روزی در بازار گوشی های هوشمند به رقابت با غول های تکنولوژی می پرداخت، همچنان روندی نزولی را پیش رو دارد.

    چند ماه پیش بود که گزارش های زیادی مبنی بر تصاحب اچ تی سی توسط گوگل تحت تاثیر بحران های شدید مالی که این شرکت تایوانی با آن مواجه شده بود، منتشر شد.

    شرکت تایوانی اچ تی سی HTC حالا اعلام کرده است که قصد دارد با سرمایه گذاری در بخش فناوری های نوین و جدید بار دیگر به نام و برند این شرکت جانی دوباره ببخشد و آنرا احیا کند.

    چر وانگ - مدیرعامل اچ‌تی‌سی - در گزارش سالانه این شرکت عنوان کرده است که می خواهد به منظور ورود به کسب و کارهای جدید و کشف فرصت های شگفت انگیزی که می تواند در بلندمدت به کمک و توسعه این شرکت بیاید، در فناوری های جدیدی همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نسل پنجم شبکه اینترنت همراه (5G) که از استقبال زیادی هم برخوردار شده است، سرمایه گذاری کند.

    وی همچنین در ادامه سخنان خود به اهمیت والای فناوری بلاک چین برای اچ تی سی که در استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و همچنین انجام معاملات تجاری مجازی در جهان به کار می رود، اشاره کرده است و می گوید که اچ تی سی بدون شک توجه و تمرکز ویژه ای بر روی این فناوری جدید و پیچیده خواهد داشت. 

    او معتقد است که هم اکنون عصر ارتباطات است و باید تمامی اپراتورها و غول های تکنولوژی در جهان به دنبال تسریع و تسهیل برقراری ارتباط میان شهروندان و کاربران در جهان باشند بنابراین گسترش بسترها و زیرساخت های لازم برای شبکه اینترنت 5G  از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است. بدین منظور، نسل های آتی و بعدی گوشی های هوشمند نیز با امکان پشتیبانی از این نسل جدید از اینترنت همراه به بازار خواهند آمد.

    در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که اچ تی سی طی یک قرارداد 1.1 میلیارد دلاری، قسمت طراحی گوشی هوشمند خود را به گوگل واگذار کرد تا بتواند با درآمدهای حاصل از آن، در حوزه فناوری های نوین که در نظر دارد سرمایه گذاری کند.

    اچ تی سی نخستین هدست مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی خود را تحت عنوان اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) در سال 2016 معرفی و به بازار عرضه کرد. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز نسخه ارتقا یافته و به روزشده آن تحت عنوان اچ‌تی‌سی وایو پرو عرضه شد و از استقبال خوبی هم برخوردار شد.

    این شرکت تایوانی امیدوار است با موفقیت در عرصه فناوری های نوین، بتواند اهداف بلندمدت خود را تحقق بخشد و روحی دوباره به این شرکت بدمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر