تازه‌های دنیای موبایل؛

معرفی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ

پرچمدار جدید وان‌پلاس از راه رسید

عصر کالا- رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.

معرفی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، تاکنون 44 هفته از سال 2018 میلادی سپری شده است و در بررسی مهم‌ترین رویدادهای موبایل در هفته‌ای که گذشت با اخبار جدیدی مواجه می‌شویم. در این هفته، شاهد نخستین نمایش های بزرگ   OnePlus 6T بودیم. وان پلای وعده داده بود که تا انتهای ماه منتظر رسیدن 6T باشیم، اما وقت را هدر نداد؛ در حال حاضر در ایالات متحده و هند موجود است و در هفته آینده به اروپا خواهد رسید. اپل تازه واردان خود را معرفی کرد. FlexPai ادعا کرد که نخستین تلفن قابل انعطاف جهان را معرفی کرده است؛ اگر به اخبار موبایل علاقه‌مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه‌ترین اخبار موبایل در هفته‌ای که گذشت باخبر شوید.

    نخستین تلفن انعطاف پذیر با پردازنده اسنپ دراگون 8150

    نخستین گوشی تاشو یا انعطاف پذیر توسط فلکس پای معرفی شد. صفحه نمایش آن 7٫8 اینچی است و برای نخستین بار در آن از پردازنده اسنپ دراگون 8150 با اندازه 7 نانو متر استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی امولد است. یک قسمت آکاردئون مانند در قسمت پشتی طراح شده است که دو صفحه نمایش را با اندازه های مساوی به یک دیگر متصل می‌کند و همین بخش به انعطاف پذیری این گوشی کمک می‌کند؛ هنگامی که این گوشی را تا کنید تصویر زمینه شما هم به همان نسبت تا می‌شود و شما می‌توانید یک نیمه از تصویر را در یک سمت و نیم دیگر را در قسمت دیگر ببینید.

    این گوشی دارای دو دوربین است و دوربین سلفی نیز بسیار برای تماس‌های تصویری مناسب است. یک دوربین 16 و دوربین دیگر 20 مگاپیکسل در پست است. یکی از این لنزها مربوط به عکسبرداری تله فوتو و دیگری برای عکسبرداری معمولی است. در حالت پایه رم این گوشی 6 گیگابایت است و حافظه داخلی نیز در مدل پایه 128 گیگابایت است، اما می‌توان حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت هم به صورت سفارشی انتخاب کرد و حافظه رم این گوشی تا 8 گیگابایت قابل سفارش است. این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع است و می‌تواند باتری گوشی را در یک ساعت در حالی که باتری کاملا خالی یا صفر است تا 80 درصد پر کند.

    مک بوک ایر 2018 با نمایشگر رتینا و تاچ آیدی معرفی شد

    پس از مدت‌ها انتظار بالاخره اپل در رویدادی در نیویورک از مک بوک ایر جدید 13.3 اینچی خود با صفحه نمایش لبه به لبه رتینا یا رزولوشن 1560 در 1600 رونمایی کرد. با وجود این نمایشگر کم حاشیه، همچنان اپل وب‌کم FaceTime HD را در لبه بالای نمایشگر و مکانی که بهترین تصویر از چهره را نمایش می‌دهد، تعبیه کرده است. اپل لپ تاپ جدیدش را به قابلیت Touch ID مجهز کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قفل مک بوک ایر 2018 (MacBook air) را با اثر انگشت باز کنند. این سنسور در کیبورد لپ تاپ تعبیه شده است. مک بوک ایر جدید به 16 گیگابایت رم مجهز شده است، این یعنی رم دو برابر نسبت به نسل قبل این لپ تاپ. اپل لپ تاپ مک بوک ایر 2018 را سبک‌تر از قبل طراحی کرده است به طوری که با کاهش 17 درصدی در وزن آن، شاهد یک لپ تاپ 1.25 کیلوگرمی هستیم. جالب‌تر اینکه اپل کل بدنه این لپ تاپ را از جنس آلومینیوم قابل بازیافت ساخته است.

    صفحه نمایش 13.3 اینچی، پردازنده Core i5 نسل هشتم اینتل، حداکثر 16 گیگابایت رم، حداکثر 1.5 ترا بایت حافظه داخلی (SSD)، ضخامت 15 میلی‌متری، دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون، 2 پورت تاندربولت 3 چهارکاناله، رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری از دیگر مشخصه های این مک بوک است. قیمت مک بوک ایر 2018 از 1199 دلار آغاز می‌شود، چیزی حدود 100 دلار ارزان‌تر از قیمت یک کامپیوتر مک بوک پایه. به گفته اپل، MacBook air 2018 از امروز قابل پیش خرید است و از 7 نوامبر یعنی 16 آبان ماه عرضه خواهد شد.

    پرچمدار جدید وان‌پلاس امروز به‌طور رسمی معرفی شد

    وان‌پلاس به طور رسمی از پرچمدار جدید خود، OnePlus 6T رونمایی کرد. صفحه نمایش OnePlus 6T دارای یک ناچ در بالای خود است، اما این ناچ که به شکل قطره آب است یکی از کوچکترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید که در آن فقط دوربین سلفی گوشی جای گرفته است وبلندگوی گوشی در لبه بالا واقع شده است. OnePlus 6T دارای یک صفحه نمایش 6.41 اینچی AMOLED با رزولوشن 2340x1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 402 پیکسل‌براینج است. با آنکه این بزرگترین نمایشگر در بین گوشی‌های وان‌پلاس است، اما رزولوشن آن تغییری نکرده است. 

    حسگر اثر انگشت از نوع اپتیکال است، یعنی نور را از صفحه نمایش گوشی به انگشت شما تابانده و آن را می‌خواند. بزرگترین ارتقاء که در بخش دوربین OnePlus 6T شاهد آن هستیم، قابلیت Nightscape است که به طور خلاصه پشتیبانی از HDR را در حالت عکاسی شب فراهم کرده، از ترکیب چند تصویر جزئیات را افزایش داده و میزان نویز و تاری ناشی از حرکت را حذف می‌کند. تصاویر Nightscape به ثانیه زمان برای ثبت نیاز دارند و این طولانی‌تر از عکس‌برداری در حالت عادی خواهد بود. تصاویر حالت پرتره در گوشی وان‌پلاس 6T با قابلیت جدید نورپردازی استودیویی کیفیت بهتری خواهد گرفت. این قابلیت مشابه آن چیزی است که اپل برای دوربین‌ آیفون‌های خود عرضه کرده بود.

    دوربین OnePlus 6T دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F1.7 و دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی است. هر دو سنسور دارای لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و الکترونیکی هستند و می‌توانند با نرخ 480 فریم‌برثانیه به صورت صحنه آهسته فیلمبرداری کنند. ظرفیت باتری این گوشی 3700 میلی‌آمپرساعت است. عمر باتری آن در مقایسه با نسل قبل 23 درصد افزایش داشته که رقم چشمگیری است. دارای تراشه اسنپدراگون، یعنی Snapdragon 845 چیپ‌ستی است که در اکثر پرچمداراهای اندرویدی سال 2018 تعبیه شده است. این تراشه هشت هسته‌ای با 2 میزان حافظه رم و 2 میزان فضای ذخیره‌سازی عرضه شده و به طور کلی وان‌پلاس 6تی 3 نسخه خواهد داشت؛ 6+128 گیگابایتی، 8+128 گیگابایتیو 8+256 گیگابایتی. البته این گوشی از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند.

    نسخه 6+128 گیگابایتی با قیمت 549 دلار، نسخه 8+128 گیگابایتی با قیمت 579 دلار، نسخه 8+256 گیگابایتی با قیمت 629 دلار است. فروش این گوشی از تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) در بازار آمریکا و از 6 نوامبر در بازار اروپا آغاز شد.

    تصاویر گوشی لوکس سامسونگ W2019 لو رفت

    سامسونگ یک گوشی پرچمدار جدید و کمی عجیب با نام سری W را روانه بازار می‌کند که این گوشی‌ها تاشو بوده، اما از مشخصات فنی بالایی بهره می‌برند. به تازگی تصاویر بیشتری از گوشی سامسونگ W2019 لو رفته است. W2018 توسط پردازنده اسنپدراگون 845، با دو صفحه نمایش 4.2 اینچی و یک باتری 3000 میلی آمپری عرضه خواهد شد. دوربین نصب شده بر روی آن، همانندگلکسی نوت 9  و گلکسی اس 9 خواهد بود. یک دکمه بیکسبی در سمت چپ آن قرار دارد و دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست بدنه آن قرار گرفته است.

    براساس گزارش "جی‌اس‌ام‌آرنا"، رنگ‌بندی دستگاه، ترکیبی از رنگ‌های مسی و قهوه‌ای است. بدنه این گوشی از فلز ساخته شده و دارای دو صفحه نمایش در جلو و عقب است. انتظار می‌رود قیمت این گوشی بین 2.500 دلار تا 3000 دلار بوده و همانند نسل‌های قبلش، احتمالاً فقط در کشور چین به فروش خواهد رسید. با این حال باید هنوز تا زمان معرفی رسمی این گوشی منتظر بمانیم و ببینیم که به چه مشخصات دیگری مجهز است و آیا بازار هدف سامسونگ برای عرضه آن تغییر خواهد کرد.

    آنر مجیک 2 رونمایی شد

    آنر از جدیدترین پرچمدار خود با نام آنر مجیک 2 با تراشه‌ قدرتمند کرین 980، 6 دوربین و شارژ فوق سریع با توان 40 وات رونمایی کرد. پرچمدار جدید آنر از 6 دوربین (سه دوربین در عقب و سه دوربین در جلو)، تراشه‌ قدرتمند کرین 980 و توان شارژ چشمگیر 40 وات بهره می‌گیرد. علاوه بر این، به لطف سازوکار کشویی، نمایشگر گوشی بدون هیچ گونه بریدگی است.

    آنر مجیک مجهز به پنل 6.4 اینچی OLED با وضوح تصویر FullHD+ و نسبت تصویر 19:9 با شیشه‌ خمیده‌ 2.5D است. همان‌طور که اشاره شد، درون گوشی از جدیدترین تراشه‌ ساخت های‌سیلیکون به همراه 6 یا 8 گیگابایت رم استفاده شده است. این گوشی همچنین در دو نسخه با ظرفیت ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود. آنر مجیک 2 در بخش دوربین مشخصات جالب توجه‌ای دارد. در قسمت پشت گوشی یک حسگر اصلی 16 مگاپیکسل به همراه یک حسگر 24 مگاپیکسل سیاه و سفید مونوکروم و یک لنز 16 مگاپیکسل با زاویه‌ی فوق عریض به‌ کار رفته است. با فقدان لنز تله‌فتو، آنر مجیک 2 در دسته‌بندی به‌کلی متفاوتی از دیگر پرچمداران ساخت هواوی که مجهز به دوربین سه‌گانه هستند، قرار می‌گیرد. برای مثال، پی 20 پرو دوربین تله‌فتو را ارائه می‌دهد؛ اما فاقد لنز زاویه‌ی عریض است و میت 20 پرو نیز از حسگر مونوکروم بهره نمی‌برد. ساختار دوربین جلو آنر مجیک همچون دوربین اصلی سه‌گانه است. دوربین سلفی این گوشی از ترکیب حسگر اصلی 16 مگاپیکسل با دو حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیگسلی تشکیل شده است. در کنار این سه دوربین، یک حسگر تشخیص چهره‌ مادون قرمز نیز برای احراز هویت سه‌بعدی چهره از طریق لنزهای تشخیص عمق به چشم می‌خورد. در صورتی که کاربر نخواهد برای باز کردن قفل گوشی، بخش پشت آن را به بالا بکشد، می‌تواند از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر