ویژگی جدید گوگل برای کمک به نوشتن سریع‌تر

عصر کالا- گوگل به تازگی یک ویژگی جدید به منظور کمک به کاربران برای نوشتن و ارسال ایمیل سریع‌تر از همیشه ارائه داد.

ویژگی جدید گوگل برای کمک به نوشتن سریع‌تر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, این ویژگی که Smart Compose نامیده می‌شود، سعی می‌کند متن را که تایپ می‌کند درک کند، به طوری که هوش مصنوعی می‌تواند کلمات و عبارات را برای پایان دادن به جملات خود بیان کند. اگر شما این پیشنهاد را دوست دارید، فقط به تب بزنید تا آن را به داخل پیام بچسبانید.

    از طریق کلیدزنی در الگوهای متداول گفتار، هوش مصنوعی گوگل خیلی شبیه متن پیشگویانه در برنامه پیام‌رسانی مورد علاقه شما کار می‌کند. به گفته گوگل، ویژگی نگارش هوشمند، زمان را با کاهش تکرار و کاهش شانس هجی کردن و اشتباهات دستوری، حفظ می‌کند.

    Smart Compose یکی دیگر از ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان اضافه شده در سال گذشته به نام Smart Response است. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در این مورد گوگل قبل از اینکه چند گزینه را برای پاسخ سریع ترک کند، به سرعت ایمیل را برای متن اسکن کرد و اعلام کرد: "آیا می‌خواهید بدرفتاری را دریافت کنید"، با پیوندهای ارسالی پاسخ "بله"، "نه" یا "شاید" پاسخ داده شود. کاربران پس از آن تنها با کلیک برروی پاسخ ترجیح می‌دهند یک پاسخ سریع ارسال کنند.

    هر دو ویژگی تغییرات قابل‌توجهی در نحوه استفاده از ایمیل دارند. در حالی که هوش مصنوعی و ایمیل هنوز کمی مربوط به حریم خصوصی هستند، ویژگی‌های جدید می‌تواند کاربران را به یک سطح اعتماد در ازای راحتی افزوده تسهیل کند. Smart Compose در چند هفته آینده در Gmail جدید رونق خواهد یافت.

    متاسفانه، کسب و کارهایی که از G Suite استفاده می‌کنند، در ابتدا این کار را نخواهند کرد چون نمی‌توانند به طراحی مجدد چند Gmail دسترسی داشته باشند. اگر شما هنوز به Gmail سبک قدیم تکیه می‌کنید، ممکن است چند ماه قبل از اینکه بتوانید به طراحی مجدد یا ویژگی Smart Compose دسترسی داشته باشید.

    اگر شما در حساب کاربری Gmail خود هستید، می توانید از ویژگی‌های جدید در ابتدا با فعال کردن Gmail جدید (Settings> Try the new Gmail) و سپس پیدا کردن برگه عمومی و فعال کردن «دسترسی آزمایشی» به این ویژگی جدید دسترسی پیدا کنید.

    گوگل همچنین به تازگی اعلام کرد که دستیار صوتی اختصاصی گوگل به اپلیکیشن نقشه گوگل مپ اضافه می‌شود.

    بر این اساس به نظر می‌رسد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت می‌خواهد با سرویس نقشه گوگل مپ ادغام شود، چرا که شرکت گوگل در جریان رویداد Google I/O 2018 اعلام کرد که تصمیم گرفته است در تابستان جاری 2018 میلادی این سرویس نقشه و دستیار صوتی هوشمند با یکدیگر یکپارچه‌سازی شوند. 

    ادغام این دو سرویس کاربردی می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که از نقشه گوگل استفاده زیادی می‌کنند، بسیار مفید و کاربردی باشد چراکه با نمایش نوار باریکی در قسمت پایینی صفحه نمایش قادر خواهند بود همزمان با باز بودن گوگل مپ، به جست‌وجوی صوتی اماکن مورنظر خود بپردازند.

    بر اساس گفته‌های گوگل، نسخه جدید اندرویدی گوگل مپ با چنین قابلیتی به‌روزرسانی خواهد شد و سپس کاربران گوشی‌های آیفون با سیستم عامل IOS نیز در اواخر سال جاری می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر