سرویس پخش آنلاین موسیقی رقیب اپل رکورد شکست

عصر کالا- اسپاتیفای، بعنوان یکی از معروف‌ترین سرویس‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی در جهان، به رکورد جذب بیشترین کاربران و مشترکان دست یافته است.

سرویس پخش آنلاین موسیقی رقیب اپل رکورد شکست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, اسپاتیفای (Spotify) که یک نرم‌افزار و رسانه پخش آنلاین و جاری موسیقی، پادکست و ویدئوست، به طور رسمی در سال 2008 میلادی راه‌اندازی شد و از آن زمان نیز با افزودن قابلیت‌های بسیاری، توانسته است توجه بخش اعظمی از کاربران گوشی‌های هوشمند را به خود جلب و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند.

    اسپاتیفای ( Spotify) – یکی از برترین سرویس‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی در جهان – به تازگی با انتشار نخستین گزارش مالی خود از رکوردشکنی خود در جلب نظر کاربران رایگان و مشترکان پولی خود خبر داده است.

    طبق این گزارش، اسپاتیفای به جذب  75 میلیون مشترک و 99 میلیون کاربر رایگان موفق شده است. این سرویس محبوب موسیقی در مجموع میزبانی بیش از 170 میلیون کاربر فعال ماهانه و 75 میلیون مشترک پولی را به خود اختصاص داده است.

    اسپاتیفای که یکی از بزرگترین رقبای قدرتمند سرویس اپل موزیک است، از رقیب دیرینه خود، اپل، پیشی گرفته است چراکه تعداد کاربران رایگان اپل موزیک 40 میلیون است، این در حالیست که اسپاتیفای 99 میلیون کاربر دارد که به طور رایگان از آن استفاده می کنند.

    بدون شک، منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود 40 درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است. درآمد سرویس‌های استریم موسیقی در این کشور از 2.5 میلیارد دلار در سال 2016 به بیش از 4 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش پیدا کرده است.

    برآورد می‌شود تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا تا سال 2025 به بیش از 90.1 میلیون نفر خواهد رسید که در مقایسه با آمار 49.1 میلیون نفری کنونی، شاهد یک رشد دو برابری خواهد بود. محبوبیت سرویس‌های موسیقی علاوه بر اینکه توانسته درآمد این صنعت را شکوفا کرده و افزایش دهد، به رعایت حقوق کپی‌رایت و حق نشر آهنگ‌ها نیز کمک بسیاری کرده است.

    نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر