اقدام نسخه جدید مرورگر گوگل کروم برای امنیت سایت‌ها

عصر کالا- گوگل قصد دارد نماد قفل سبزرنگ و کلمه Secure را که مبنی بر امن بودن وب سایت موردنظر است، از نسخه جدید مرورگر گوگل کروم حذف کند.

اقدام نسخه جدید مرورگر گوگل کروم برای امنیت سایت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که در جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده از مرورگر اینترنتی اختصاصی خود یعنی گوگل کروم، دیگر از نماد قفل سبزرنگ و واژه Secure که به معنای امن بودن درگاه اینترنتی و وب سایت موردنظر کاربران است، استفاده نمی‌کند. بنابراین باید در نسخه جدید (version  70 ) مرورگر گوگل کروم، منتظر حذف این نمادهای متداول در کنار پروتکل های رمزنگاری شده HTTPS باشیم.

    گوگل چند سال پیش به منظور افزایش آگاهی کاربران از میزان امنیت وب سایت موردنظرشان، از نماد قفل سبزرنگ و واژه Secure و همچنین افزودن حرف S در کنار پروتکل اینترنتی HTTP استفاده کرد تا کاربران را از خطر حملات سایبری باج افزارها و بدافزارهای تحت پوشش درگاه‌های اینترنتی نا امن برهاند. 

    اما حالا این شرکت عنوان کرده است که کاربران باید توقع داشته باشند که یک وب سایت به طور پیش فرض و در حالت عادی نیز ایمن باشد. بنابراین در صورت ورود به یک وب سایت نا امن، اخطاری مبنی بر امن نبودن درگاه موردنظر دریافت می کنند که آن‌ها را از ورود به آن برحذر می‌دارد.

    بنابراین از این پس کاربران باید برای ورود به وب سایت‌های مختلف از دقت و توجه بسیار بیشتری بهره‌مند شوند تا از خطر نفوذ هکرها و بدافزارهای خطرناک به رایانه و گوشی هوشمند خود مصون بمانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر