سیم‌کارت بحران رونمایی شد

عصر کالا- مدیرعامل یکی از اپراتورهای USO از آمادگی این اپراتور برای ارائه سیم‌کارت بحران در کشور خبر داد.

سیم‌کارت بحران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, محمدرضا قوی در حاشیه نمایشگاه الکامپ اهواز اظهار کرد: شرکت ما به عنوان یکی از نخستین اپراتورهای USO کشور، ارائه خدمات تلفن ثابت، همراه و اینترنت به روستاها و مناطق صعب العبور را از سال 1390 آغاز کرد و در حال حاضر 1000 روستا در کشور را تحت پوشش داریم.

    وی افزود: برخی مناطق در کشور وجود دارند که برای اپراتورهای تلفن همراه از نظر جغرافیایی و یا اقتصادی توجیه ندارد که در آن مکان‌ها خدمات ارائه دهند. با حمایت دولت، در چنین مکان‌هایی خدمات USO ارائه می‌شود. تاکنون خدمات USO در روستاهای کشور با استفاده از تکنولوژی GSM-WLL و باند KU ارائه شده است و در نمایشگاه الکامپ اهواز برای نخستین بار تکنولوژی استفاده از باند KA به نمایش گذاشته شده است و به این ترتیب شاهد ارتقاء ارائه خدمات خواهیم بود.

    قوی تصریح کرد: در تکنولوژی KU در برخی مواقع شاهد قطع مکالمات و یا خدمات نامناسب اینترنت هستیم، ولی تکنولوژی KA که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود و امروز برای نخستین بار در کشور، در اهواز به نمایش گذاشته شده است، این مشکلات را ندارد. در حال حاضر به صورت پایلوت در محل نمایشگاه الکامپ اهواز، امکان استفاده از باند KA را فراهم کرده‌ایم و به محض این‌که مجوز استفاده در کل کشور صادر شود، امکان توسعه آن به روستاها وجود دارد.

    او خاطر نشان کرد: در استان خوزستان نیز 28 روستای دور افتاده شامل 1500 نفر جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات USO قرار دارند. در این روستاها، سیم‌کارت‌های اپراتور USO به روستاییان داده می‌شود و از این طریق امکان استفاده از تلفن همراه و یا اینترنت فراهم می‌شود. این تکنولوژی بر اساس ماهواره است و به همین دلیل هر نقطه‌ای در کشور را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد.

    وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی اپراتور بحران در کشور، تاکید کرد: در مواقع بحران، مانند وقوع زلزله، به دلیل حجم گسترده تماس‌های تلفنی و یا قطع برق، ارتباط تلفن‌های همراه در اپراتورهای دیگر قطع می‌شود. در چنین شرایطی حتی مسئولان مرتبط با مدیریت بحران نیز با مشکل ارتباط مواجه می‌شوند. شرکت ما به عنوان اپراتور USO کشور برای نخستین بار از ایده سیم کارت بحران در نمایشگاه الکامپ اهواز رونمایی کرده است و این آمادگی را دارد که به نخستین اپراتور بحران کشور تبدیل شود. به این ترتیب در زمان بحران، امکان فعال کردن این سیم کارت در نقطه موردنظر وجود دارد و به این ترتیب ارتباط مدیران بحران و خبرنگاران و هر قشری که در چنین مواقعی نیاز به ارتباط دارد، برقرار می‌ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر