تصاویر نوکیا ایکس فاش شد

عصر کالا- تنها چند روز قبل از رونمایی گوشی جدید و پرچمدار نوکیا ایکس، تصاویر آن توسط سازمان تنظیم مقررات چین فاش شد.

تصاویر نوکیا ایکس فاش شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, تصاویری از گوشی هوشمند جدید و پرچمدار نوکیا موسوم به نوکیا ایکس به تازگی از سوی سازمان تنظیم مقررات چین TENAA منتشر شده است که به وضوح بسیاری از ویژگی ها و مشخصات فنی آن را نشان می‌دهد. هرچند که تصاویر منتشر شده از کیفیت بالایی برخوردار نبود ولی توانست تا حدی از میزان کنجکاوی طرفداران و مشتریان احتمالی این محصول جدید بکاهد.

    طبق این تصاویر، نوکیا ایکس به یک صفحه نمایش 5.8 اینچی و نسبت تصویر 19:9 مجهز است. کیفیت و وضوح تصویر در این پرچمدار جدید 2280 در 1080 پیکسل مطرح شده است. دوربین نوکیا ایکس دوگانه بوده و بدنه ترکیبی از فلز و شیشه را داراست.

    قرار است گوشی هوشمند نوکیا ایکس توسط شرکت اچ ام دی (HMD) بعنوان صاحب امتیاز حق فروش محصولات نوکیا، در جریان رویدادی در 16 ماه مه میلادی معادل 26 اردیبهشت معرفی و رونمایی شود.

    شرکت اچ ام دی (HMD) که بیش از یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این شرکت را خریداری کرد، توانست در سه ماهه پایانی سال گذشته 2017 میلادی حدود 4.15 میلیون دستگاه گوشی هوشمند نوکیا را به بازارهای جهانی عرضه کند که این خود خبر بسیار خوشایندی برای این شرکت قدیمی به شمار می‌آید چراکه برای مدت‌ها نوکیا قادر نبود میزان فروش موفقیت‌آمیزی را به خود اختصاص داده و در عرصه رقابت تنگاتنگی که میان سازندگان گوشی‌های اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی به رقابت بپردازد.

    پس از آنکه حق فروش محصولات نوکیا توسط شرکت فنلاندی HMD خریداری شد، حالا این شرکت توانسته است میزان فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و آن را از خطر ورشکستگی برهاند.

    به نظر می‌رسد که نوکیا نیز به پیروی از شرکت اپل، می‌خواهد در کنار رونمایی از محصولات جدیدش، از یک گوشی هوشمند شگفت‌انگیز تحت عنوان نوکیا ایکس پرده‌برداری کند. البته نوکیا هنوز به طور رسمی حرفی از نام و نشان گوشی پرچمدار «نوکیا ایکس» به میان نیاورده است، اما دور تا دور محوطه نمایشگاه و محل برقراری رویداد نوکیا در چین، تصاویری نصب شده است که این نام را مطرح کرده است.

    اچ ام دی به منظور ایجاد کنجکاوی و افزایش اشتیاق کاربران، نام دقیق و مشخصات آن را اعلام نکرده و از آن بعنوان یک سورپرایز یاد کرده است. اما شکل و ظاهر این پرچمدار بسیار شبیه به گوشی آیفون 10 (ایکس) است که بدون لبه و حاشیه و با یک بریدگی کوچک در قسمت بالای گوشی به نظر می‌رسد از همتای آمریکایی خود دنباله‌روی کرده است.

    جالب است که رونمایی از نوکیا ایکس در تاریخ 16 ماه مه میلادی ( 25 اردیبهشت) همزمان با معرفی گوشی وان پلاس 6 در اروپاست که می‌تواند امکان مقایسه‌هایی را برای کاربران و تحلیلگران در این خصوص برانگیزد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر