معرفی اپلیکیشن هوشمند گوگل‌نیوز برای خبررسانی

عصر کالا- اپلیکیشن گوگل نیوز مبتنی بر هوش مصنوعی در فروشگاه‌های آنلاین پلی استور و اپ‌استور در دسترس کاربران علاقمند به اخبار قرار گرفت.

معرفی اپلیکیشن هوشمند گوگل‌نیوز برای خبررسانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, فناوری هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار بزرگ و بسزایی کرده و شرکت گوگل یکی از بزرگترین پیشگامان این فناوری در جهان به شمار می‌رود. یکی از پرصداترین و جنجالی‌ترین فناوری‌های جدیدی که گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان و رویداد Google I/O 2018 از آن رونمایی کرد، نسخه آزمایشی گوگل دوپلکس بود.

    این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فوق پیشرفته قادر است بسیار شبیه به انسان صحبت کند و همانند یک دستیار صوتی به مخاطبان موردنظر کاربران تماس گرفته و دقیقا با آن‌ها همانند یک انسان مذاکره کرده و به گفت‌وگو بنشیند.

    صدای گوگل دوپلکس آنقدر شبیه به انسان بوده و هوشمندانه است که توسط مخاطبان روبات بودن و مصنوعی بودن مکالمات آن، کاملا غیر قابل تشخیص است. حالا موضوع اصلی و محوری اجلاس جهانی ارتباطات، استفاده درست از هوش مصنوعی است که از 15 تا 17 ماه مه سال جاری میلادی در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

    حالا شرکت گوگل، از یک اپلیکیشن جدید و منحصر بفرد تحت عنوان گوگل نیوز (Google News) رونمایی کرده که با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، عملکرد بسیار هوشمندانه‌ای در حوزه خبر و خبررسانی خواهد داشت.

    این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی برای آن دسته از کاربرانی که در حوزه خبر فعالیت می‌کنند یا علاقمند به پیگیری اخبار روز و لحظه به لحظه کشور خود و جهان هستند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

    کاربران این اپلیکیشن  در صورت مراجعه و ورود به گوگل نیوز، بخش اختصاصی برایشان تحت عنوان «برای شما» باز می‌شود که نگاه مختصری به آن دسته از اخباری که شما در گذشته مورد مطالعه قرار دادید، داشته و بر اساس علاقمندی شما تشخیص می‌دهد که به چه اخباری علاقه بیشتری دارید. به عبارتی دیگر، این اپلیکیشن به الگوریتم‌های فوق پیشرفته‌ای مجهز است که علاقمندی افراد به دسته‌بندی‌های گوناگون اخبار را تشخیص می‌دهد.

    سپس شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های دیگر، از دسته‌بندی‌های دیگر اخبار نظیر بین‌الملل، اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سیاسی و غیره مطلع شده و به آن‌ها سر بزنید.

    گوگل در ابتدا، تیترهای اخبار و سپس سطر نخست خبرهای مهم ، برگزیده و منتخب را به شما نشان می دهد تا در صورت دلخواه و لزوم ، بر روی خبر موردنظر کلیک کرده و ان را به طور کامل بخوانید.

    بخش دیگری نیز به منظور تحلیل اخبار مختلف وجود دارد تا کاربرانی که می‌خواهند علل مختلف یک حادثه را مورد مطالعه قرار دهند، آن را به دقت بخوانند و از مسائل مختلف پیرامون ان مساله نیز آگاه شوند.

    این اپلیکیشن هم اکنون در دسترس عموم کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS قرار گرفته است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر