سازندگان گوشی‌های اندرویدی وادار به ارائه نسخه امنیتی می‌شوند؟

عصر کالا- شرکت گوگل بعنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید، تمامی شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را موظف به ارائه منظم بروزرسانی‌های امنیتی برای موبایل‌های اندرویدی خود کرد.

سازندگان گوشی‌های اندرویدی وادار به ارائه نسخه امنیتی می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, دیوید کلایدر ماخر – مدیر واحد امنیت اندروید در شرکت گوگل – که در جریان رویداد و کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2018 سخنرانی کرد، به اهمیت موضوع ارائه به روزرسانی های امنیتی منظم و به موقع از سوی تولیدکنندگان موبایل‌های اندرویدی اشاره و تاکید کرد.

    از آنجایی که گوگل خود دسترسی مستقیمی به نحوه عملکرد و صحت ارائه بروزرسانی از سوی شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ندارد، از این شرکت‌ها درخواست کرده که به طور مرتب نسخه های بروزرسانی امنیتی برای گوشی های هوشمند خود ارائه دهند.

    اما به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با بهره گیری از راهکارهایی همچون پروژه Treble این شرکت‌های سازنده و برندهای تکنولوژی را از این پس مجبور کند تا به موقع نسخه های امنیتی از اندروید را برای دستگاههای الکترونیکی تولیدی خود ارائه دهند.

    این طور که شواهد و سخنان مدیر واحد امنیت اندروید در شرکت گوگل نشان می‌دهند، این غول تکنولوژی نگران مبحث امنیت کاربران اندرویدی و مصرف کنندگان این گوشی‌های هوشمند است و گوگل از طریق پروژه مذکور می خواهد فعالیت، عملکرد و صحت انتشار نسخه‌های امنیتی منتشر شده از سوی سازندگان گوشی را خود کنترل و بازرسی کند. 

    چندی پیش بود که گزارش‌هایی مبنی بر دروغ شرکت های تکنولوژی در ارائه نسخه‌های امنیتی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شد. بر اساس نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهت افزایش امنیت سایبری دستگاه الکترونیکی مورد استفاده کاربران، به آنان دروغ می‌گویند. به عبارتی دیگر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هیچ وقت نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید منتشر نکرده‌اند.

    با اینکه سیستم عامل  اندروید در گوشی‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است، اما بارها توسط منتقدان و تحلیلگران در حوزه فناوری و امنیت سایبری مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

    این ادعا می‌تواند سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی همچون سامسونگ، شیائومی، وان پلاس، سونی، اچ تی سی، ال جی و هواوی را به چالش بزرگی بکشاند و آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک وادار کند تا به کاربران، مشتریان، طرفداران و انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کشورهای مختلف پاسخ دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر