نمایشگر ۴K با اسکنر اثر انگشت؛

رندرهای گوشی بدون حاشیه شارپ Aquos S۲ منتشر شد

عصر کالا- رندرهایی از یک گوشی بدون حاشیه به نام شارپ Aquos S۲ منتشر شده است که منبع ادعا می‌کند این گوشی مجهز به نمایشگر ۴K و اسکنر اثر انگشت ادغام شده با آن است. گفته می‌شود از گوشی ژاپنی شارپ طی هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد.

رندرهای گوشی بدون حاشیه شارپ Aquos S۲ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    با توجه به دو رندر که پیشتر منتشر شده بود و حالا رندرهای سه بعدی جدید که به خوبی خودنمایی می‌کنند، به نظر می‌رسد کمپانی شارپ در آینده‌ای بسیار نزدیک از گوشی‌های جدید بدون حاشیه صفجه خود رونمایی خواهد کرد. این شرکت را باید نخستین سازنده‌ای دانست که چند سال پیش به تولید گوشی‌های بدون حاشیه پرداخته است، حال شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر سامسونگ دنباله رو راه او شده‌اند. دیگر زمان آن فرا رسیده تا شارپ از نسل جدید گوشی‌های بدون حاشیه خود که ارائه کننده نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ای حتی فراتر از گذشته هستند پرده برداری کنند. این سخت نیست بفهمیم که ژاپنی‌ها سرمایه گذاری عظیمی را در قلمرو گوشی‌های تمام صفحه انجام داده‌اند.
    دو گوشی جدید شارپ با کدنام‌های FS8016 و FS8010 رویت شده‌اند که هر دو از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1080×2048 پیکسل، دوربین دوگانه (12 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسلی) و یک رم تا حداکثر 6 گیگابایت حافظه برخوردار خواهند بود. شاید تنها تفاوت آن‌ها چیپستشان باشد، مدل FS8016 از چیپست اسنپدراگون 660 قدرت می‌گیرد و دیگر مدل در زیر قاب خود میزبان یک چیپست اسنپدراگون 330 است. اما امروز تصاویری از یک گوشی دیگر شارپ در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است که به نظر می‌رسد پرچمدار جدید این کمپانی باشد.

    این محصول که شارپ Aquos S2 (یا 105 لیمیتد ادیشن) نام دارد همانند دو گوشی مذکور از دوربین دوگانه‌ای بهره می‌برد، اما به جای یک نمایشگر فول اچ دی به یک پنل 4K با اندازه‌ای ناشناخته مجهز شده است. علاوه بر این رندرهای منتشر شده نشان می‌دهند که حتی این گوشی از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود نیز بهره‌مند است؛ این درحالیست که سامسونگ موفق نشد برای گوشی‌های سری Galaxy S8 خود این کار را انجام دهد و گفته می‌شود مشکلاتی مشابه بر سر راه اپل جهت تولید انبوه این ماژول‌ها قرار دارد. حال به نظر می‌رسد به خاطر اینکه محصولات شارپ تنها در کشور ژاپن عرضه می‌شوند، آن‌ها نیازی به تولید چند میلیونی نداشته و می‌توانند به راحتی از پس تولید ماژول مذکور برآیند. با این حال ما همچنان در انتظار آن هستیم تا از نزدیک شاهد عملکرد تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر باشیم.

    وجود یک پنل 4K در گوشی شارپ Aquos S2 چندان هم نباید تعجب برانگیز باشد، چرا که این غول ژاپنی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان پنل‌های نمایشگر است و آن‌ها 2 سال پیش موفق شدند یک پنل 5.5 اینچی مخصوص گوشی‌های موبایل با وضوح 2160×3840 پیکسل (اولترا اچ دی 4K) را به تولید برسانند. شارپ سال گذشته نیز خودش را مهیای به تولید انبوه رساندن این پنل کرده بود، اما آن‌ها با مشکلات مالی متعددی برخورد کردند و پس از آن نیز توسط شرکت Foxconn خریداری شدند که شاید همین امر باعث به طول انجامیدن تولید نمایشگر 4K آن‌ها شد.
    این نمایشگر 4K که ظاهرا بر روی گوشی شارپ Aqous S2 آن را ملاقات خواهیم کرد از تکنولوژی صرفه جویی در قدرت IGZO خود شرکت شارپ بهره می‌برد، بنابراین نباید انتظار کاهش خیلی چشمگیر عمر باتری همراه با استفاده از این پنل فوق‌العاده باکیفیت باشیم.
    اگر این گزارش صحت داشته باشد، باید در انتظار عرضه یک پرچمدار بالارده در کنار دو گوشی میان رده FS8016 و FS8010 طی هفته‌های آینده از سوی شرکت شارپ باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر