رییس کل گمرک مطرح کرد؛

پیشنهاد رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی

تعیین سقف برای کارت اولی‌ها

عصر کالا- رییس کل گمرک گفت: پیشنهاد می‌کنم کارت‌های بازرگانی برای کسانی صادر شود که توسط اتحادیه های مربوطه تایید شوند و یک سقفی برای افرادی که در سال اول وارد حوزه تجار شده‌اند، در نظر گرفته شود.

پیشنهاد رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاهه خبری «عصر کالا» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران که از هفته گذشته به جمع هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه شده است، اظهارداشت: به دنبال ایجاد پل ارتباطی قوی بین مدیران گمرک جمهوری اسلامی با اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور است تا شاهد تسهیل در تجارت و بازرگانی کشور باشیم.

    عسگری اضافه کرد:: یکی از مباحث مهمی که بین گمرک و بخش های خدمات گیرنده وجود دارد؛ استفاده از نظرات پارلمان بخش خصوصی و فعالان این حوزه است. به اعتقاد من در نشست های مشترک هست که خیلی از موارد و چالش هایی که در حوزه تجارت وجود دارد مشخص خواهند شد و بازخورد مقررات و اجرای بخشنامه ها و آیین نامه های جدید را هم در جلسات با بخش خصوصی می توانیم متوجه شویم، زیرا در واقع این تجار هستند که با این قوانین و ... سر و کار دارند و می توانند اعلام کنند که تغییرات صورت گرفته مفید بوده است یا خیر و ما را آگاه کنند.

    وی ادامه داد: یعنی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند نظرات کارشناسی دقیقی را به گمرک ازرائه دهد و یکی از مشاوران گمرک جمهوری اسلامی ایران باشد. بنابراین تعاملات بین گمرک و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در تدوین سیاست ها، برنامه های گمرک و نحوه ارائه خدمات گمرک به بخش خصوصی، می تواند بسیار مفید و تعیین کننده باشد.

    این مقام مسئول در ادامه به صدور و نظارت بر کارت بازرگانی به عنوان یکی از مباحث اصلی بین گمرک و اتاق های سراسر کشور اشاره و اضافه کرد: یکی از مسائلی که اتفاقا ما جلسات متعددی هم در ارتباط با آن با اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور داشته ایم و چند سالی هم هست روی آن کار می کنیم؛ مروبط به کارت های بازرگانی است. ما به دنبال این هستیم که با فعالیت مشترکت و همفکری با اتاق و دستگاه های مرتبط دیگر مشکلات کنونی را که در این زمینه وجود دارد حل کنیم تا شاهد این باشیم که جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته شود و امور تجار با سابقه کشور تسهیل شود.

    رئیس کل گمرک در ادامه به پیشنهادات گمرک در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد ما در گمرک این است که اولا کارت های بازرگانی برای کسانی صادر شود که توسط اتحاده های مربوطه تایید شوند، دوما یک سقفی برای افرادی که در سال اول وارد حوزه تجار شده اند در نظر گرفته شود تا فعالیت آن ها در سال اول رصد شود و اگر در این مدت تخلفی نداشتند، کارت هایی با سقف بیشتر تجارت به آن ها داده شود.

    وی همچنین یکی دیگر از پیشنهادهای گمرک را رتبه بندی و طبقه بندی کارت های بازرگانی عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از پیشنهادات ما رتبه بندی کارت های بازرگانی است، کارت های طلایی برای فعالان اقتصادی معتبر صادر شود و در تبه های بعدی هم افرادی با کارت های نقره ای و... قرار گیرند.

    به گفته عسگری حضور او در اتاق تهران فرصتی است که از این پس به همکاری گمرک و بخش خصوصی شتاب بیشتری داده شود و تعاملات گسترده ای بین مسئولان و مدیران گمرک با فعالان بخش خصوصی حوزه تجارت ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر