برای ثبت‌سفارش کالا هیچ مشکلی وجود ندارد

عصر کالا- مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: در زمینه ثبت سفارش کالا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته و در هفته‌های گذشته این روند به حالت مرسوم خود دنبال شده است.

برای ثبت‌سفارش کالا هیچ مشکلی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، علی علی‌آبادی در پاسخ به اینکه تجار از وجود نداشتن امکان ثبت سفارش گلایه‌های متعددی دارند، اظهار کرد: سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت هیچ مشکلی برای ثبت سفارش ندارند و در هفته‌های گذشته تعداد زیادی سفارش در این سامانه‌ها به ثبت رسیده است.
    وی در ارتباط با تخصیص دلار 4200 تومانی به تجار و اینکه گفته می‌شود واردکنندگان چنین ارزی را دریافت نکرده‌اند، گفت: پس از انجام ثبت سفارش کالا ادامه فرایند پرونده واردات در سیستم بانکی انجام می‌شود و تخصیص ارز از سوی بانک صورت می‌گیرد.
    مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات در افزود: طبق اعلام بانک مرکزی، ارز کلیه موارد تامین خواهد شد.
    علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اختصاص دلار تک‌نرخی به واردکنندگان بر اساس اولویت صورت گرفته باشد؟ توضیح داد: اگر هم در این زمینه احیانا اولویتی وجود داشته باشد، بخش بانکی اطلاعات بیشتری برای ارائه توضیح در این زمینه خواهد داشت.
    در روزهای گذشته رئیس فدراسیون واردکنندگان اتاق بازرگانی از وجود مشکلات در سامانه جامع تجارت انتقاد کرده و بر این نکته تاکید کرده بود که امکان ثبت سفارش در بسیاری از موارد وجود ندارد. از سوی دیگر تجار به کرات از عدم دسترسی به ارز تک‌نرخی‌ گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر