بر اساس بخش‌نامه جدید گمرک

اعتبار ثبت سفارش کالاها ۹۰ روزه شد

عصر کالا- مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که مهلت اعتبار ثبت سفارش کالاها تا اطلاع ثانوی ۹۰ روز از تاریخ صدور تعیین شده است.

اعتبار ثبت سفارش کالاها ۹۰ روزه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره 41015/100/96 در تاریخ 24 آبان 1396 سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص تعیین مهلت ثبت سفارش، حداکثر مهلت ورود کالا به کشور و... جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت کامل مقررات ارسال می‌شود.

    بر اساس این بخشنامه و در راستای اجرای ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی 90 روز تعیین شده و موارد مربوط به تبصره 3 ماده 40 آیین‌نامه فوق پس از تعیین توسط وزارت جهاد کشاورزی، به آن دفتر اعلام خواهد شد.

    همچنین اعتبار درخواست‌های ثبت سفارش 30 روز تعیین شد و حداکثر مهلت ورود کالا به کشور از طریق روش غیربانکی حداکثر ظرف 90 روز از تاریخ صدور ثبت سفارش است که واردکننده در این بازه زمانی، مجاز به ورود کالا به کشور است.

    از طریق روش بانکی نیز مهلت ورود کالا به کشور پس از صدور ثبت سفارش، تابع مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

    حداکثر زمان پرداخت کارمزد، 72 ساعت بعد از تأیید پرونده و صدور فیش کارمزد تعیین شده و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، درخواست ثبت سفارش و یا تمدید حذف می‌شود.

    تغییر نوع کالای اساسی در ثبت سفارش‌هایی که برای آن‌ها اعتبار اسنادی گشایش شده یا حواله ارزی بانکی ارسال شده است، بر اساس درخواست بانک و مجوز دستگاه‌های ذی‌ربط قابل انجام است.

    لازم به یادآوری است تمدید ثبت سفارش صرفاً بر اساس تبصره یک ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و در صورت تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است و در غیر این صورت تمدید ثبت سفارش امکان‌پذیر نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر