جدیدترین آمار واردات گوشی تلفن همراه؛

واردات موبایل سه برابر شد!

عصر کالا- در سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۱۴۱ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه وارد ایران شده است.

واردات موبایل سه برابر شد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, بر اساس آمار منتشره گمرک ایران از تجارت خارجی سه ماهه نخست سال‌جاری، در این مدت یک میلیون و 141 هزار و 666 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 192 میلیون و 406 هزار دلار وارد کشورمان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 194 درصد افزایش یافته است.

    به این ترتیب می‌توان گفت که قیمت متوسط هر دستگاه گوشی تلفن همراه واردشده به ایران در این مدت 168 دلار بوده است.

    براساس این گزارش، در سه ماهه نخست سال گذشته 496 هزار و 458 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 65 میلیون و 432 هزار دلار وارد کشورمان شده بود.

    گمرک ایران همچنین در این خصوص مدعی است که در حال حاضر جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است .

    سامانه "مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص" گمرک که از زیر سامانه‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است، با بهره گیری از ابزارهای فناوری و هوش سیستمی، امکان کنترل موجودی و همچنین رهگیری کالا در کشور را  فراهم کرده است.

    البته افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در روزهای اخیر سبب شده تا این کالا به یکی از کالاهای حاشیه‌ساز اقتصادی تبدیل شود و در همین راستا، روز گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز 4200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه را منتشر کرد تا این شرکت‌ها نتوانند گوشی‌های تلفن همراه خود را با قیمت بالا در بازار بفروشند.

    گمرک ایران همچنین تاکید کرده است که تمامی گوشی‌هایی که وارد ایران می‌شوند، اعم از تجاری یا مسافری باید در سامانه مشخص‌شده اظهار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر