گمرک ایران اعلام کرد؛

اخذ مجوز برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد

عصر کالا- بر اساس اعلام گمرک ایران، اخذ مجوز بهداشتی، استاندارد، قرنطینه های نباتی و دامی، برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد.

اخذ مجوز برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، ️اخذ مجوز بهداشتی ، استاندارد ، قرنطینه های نباتی و دامی برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی شد .️دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای در ارتباط با دستورالعمل نحوه صادرات اقلام مکشوفه قاچاق موضوع تبصره 2 ماده 7 آئین نامه اجرایی مواد 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد :  معاونت حقوقی، امور مجلس و بین الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخذ مجوزهای بهداشتی ، ایمنی و قرنطینه ای را در صورت لزوم برای صادرات کالاهای قاچاق الزامی اعلام کرده است.

    بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرک ایران مقرر گردیده است تا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، قبل از ارسال هر گونه محموله به گمرکات اجرایی جهت انجام تشریفات صادرات از محل کالای مکشوفه قاچاق، در صورتیکه مطابق ضوابط جاری صادرات کالاهای موصوف موکول به اخذ مجوز یا گواهی قانونی همچون بهداشت، استاندارد، قرنطینه های نباتی ودامی و... باشد، بدواً نسبت به اخذ مجوزهای قانونی لازم اقدام نموده و اسناد و مدارک مربوطه را نیز به ضمیمه سایر اسناد به گمرک ذیربط ارسال نماید.

    ️الزامی شدن اخذ مجوزهای بهداشتی، ایمنی و قرنطینه ای برای صادرات کالاهای قاچاق با توافق نمایندگان سازمان حفظ نباتات ، وزارت صمت ، سازمان دامپزشکی، گمرک ایران ، سازمان ملی استاندارد ، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو صورت گرفته است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر