رئیس فدراسیون واردات ایران:

کاهش هزینه و افزایش کیفیت از تاثیرهای اظهار قبل از ورود کالا بر روند تولید است

عصر کالا- «فرهاد احتشام زاد» رئیس فدراسیون واردات ایران، گفت: اجرایی شدن 'اظهار پیش از ورود کالا ' در گمرک فضای تولید را متحول کرده و تامین مواد اولیه و نیمه ساخته وارداتی برای تولید کنندگان با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

کاهش هزینه و افزایش کیفیت از تاثیرهای اظهار قبل از ورود کالا بر روند تولید است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه کاهش هزینه و افزایش کیفیت از تاثیرهای اظهار قبل از ورود کالا بر روند تولید است، افزود: اجرایی شدن دستورالعمل «اظهار پیش از ورود کالا » نه تنها کاهش هزینه خواب سرمایه کالای وارداتی را برای تولید کنندگان به دنبال خواهد داشت، بلکه تولیدکنندگان را قادر می سازد، از طریق زمان بندی نزدیکتر به واقعیت، هزینه های تولید خود را به دلیل تولید ناب تر کاهش دهند.
    وی درباره دیگر مزیت های این اقدام برای تولیدکنندگان گفت: اظهار پیش از ورود کالا فرآیند تامین ماشین آلات و تجهیزات تولیدی را تسریع خواهد کرد و به دنبال آن کارخانه های تولیدی در زمان کوتاهی تجهیز خواهند شد.
    این فعال بخش خصوصی در بیان دیگر دستاوردهای اجرای شدن «اظهار پیش از ورود کالا » ادامه داد: زمانی که شما کالا را پیش از ورود اظهارمی کنید و این کالا ارزش گذاری می شود، در فرآیند تولید و یا قیمت گذاری با اطمینان بیشتری می توانید این کار را انجام دهید و مشتری نهایی شما با نوسان کمتری در قیمت ها روبه رو خواهد شد.
    رئیس فدراسیون واردات ایران این اقدام گمرک را حرکت در راستای مسیر پیوستن به تجارت جهانی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون پنجره واحد داخلی در کشور اجرا شده و گام بعدی ما پنجره واحد فرامرزی است که درحال انجام است.
    به گفته احتشام زاد «اظهار پیش از ورود کالا » در بسیاری از کشورها در حال انجام است و به فعالان اقتصادی کمک کرده است که مستندات و اسناد خرید در زمان ثبت در کشور مبدا در کشور مقصد هم قابل مشاهد بوده و نیاز به اظهار مجدد نباشد.
    وی کاهش زمان اجرا و کاهش هزینه مبادله را از مهم ترین دستاوردهای این اقدام در تجارت دانست.
    این فعال بخش خصوصی با این توضیح که به موازات این اقدام باید دیگر فرآیندهای لازم برای پیوستن به پنجره تجارت فرامرزی را آماده و اجرا کنیم، گفت: مواردی مانند، ثبت سفارش و گواهی مبدا در حال حاضر مکانیزه انجام می شود و هنگامی که عملا، سیستم های گمرک کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بارگانی یکپارچه شده اند، این قابلیت را دارند که نه تنها هزینه ها را کاهش دهند، بلکه نهادهای نظارتی هم با اطمینان و سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر