یک مقام مسئول اعلام کرد:

وجود مشکل در ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی

عصر کالا- یک مقام مسئول با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی گفت: حل این مشکلات به تجار و تولیدکنندگان صادرات‌محور کشور کمک زیادی می‌کند.

وجود مشکل در ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, علیرضا افتخاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ورود موقت کالا و رویه‌های گمرکی اظهار داشت: حل این مشکلات به تجار و تولیدکنندگان صادراتی کشور کمک زیادی می‌کند و به نظر می‌رسد شناخت مسائل و مشکلات اعضا و دشواری‌های بیمه‌ای و رویه‌های گمرکی در شرایط کنونی بتواند وضعیت تولید و تجارت کشور را بهبود بخشد.

    رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با اشاره به تلاش برای برندسازی در ذخیره‌سازی کالاها در انبارها و مخازن اختصاصی گفت: تاکنون اطلاعات دقیقی از آمار و امکانات انبارها و مخازن نگهداری کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی وجود نداشته و تلاش ما بر این است که برای ایجاد برندسازی، در کار ذخیره‌سازی و انبارداری کالاها، گام‌های جدی برداریم.

    وی تصریح کرد: تلاش در جهت بهبود کیفیت خدمات انبارداری با بررسی، شناخت و استقرار روش‌های نوین کنترل کیفیت، کوشش در ارتقای بهره‌وری منابع و ظرفیت تولید و انتقال نوآوری تکنولوژیک، از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

    به گفته افتخاری، گمرک همیشه تضامین زیادی را از تجار طلب می‌کند که این تضامین می‌تواند در قالب بیمه‌نامه باشد؛ به این معنا که تشکل صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی وارد قرارداد شود.

    رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی بهره‌برداران از انبارها و مخازن اختصاصی با تأکید بر تفکیک میان انبارهای عمومی و انبارها و مخازن اختصاصی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط پذیرش انجمن این است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت شاغل بودن در حرفه انبارداری و با ارائه مدارک شامل قرارداد یکساله یا اجاره اموال در مناطق ویژه اقتصادی باشند.

    وی با بیان اینکه این انجمن در راستای استانداردسازی احداث مخازن و انبارها تشکیل شده است، تصریح کرد: آموزش شاغلان در مخازن و انبارها به منظور حفظ مباحث حرفه‌ای، ایمنی و بهداشت از جمله دیگر اهداف شکل‌گیری انجمن بوده که بر این اساس استانداردسازی ذخیره‌سازی کالا در انبار و مخزن، ایجاد ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی و آموزش پرسنل در دست پیگیری قرار گرفته است.

    افتخاری اظهار داشت: این صنعت هنوز نقش واقعی خود را در فعالیت‌های اقتصادی و صنایع ایفا نکرده و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای می‌تواند به رونق تجارت و فعالیت‌های اقتصادی منجر شود ضمن اینکه وصل شدن شرکت های بیمه گر به گمرک موجب کاهش قاچاق در کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر