بازاریان مبارزه با خرید و فروش کالای قاچاق را اولویت خود قرار دهند

عصر کالا- رییس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به ضرورت تحقق اهداف شعار سال، گفت: بازاریان از اقشار تأثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

بازاریان مبارزه با خرید و فروش کالای قاچاق را اولویت خود قرار دهند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ل«عصرکالا» به نقل از ایسنا، سرهنگ «علی‌اصغر سلمانی» با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تعیین شده است، اظهار کرد: نقطه مهم دغدغه‌های رهبر انقلاب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور است.

    وی استفاده از ظرفیت‌های بومی در راستای توسعه اقتصادی را ضروری دانست و بیان کرد: اصناف بیشتری تأثیر را در تحقق شعار امسال ایفا می‌کند.

    رییس بسیج اصناف استان یزد در ادامه با بیان این که اگر بازار از کالای قاچاق پاک شود و بازاریان مبارزه با خرید و فروش کالای قاچاق را اولویت اجرایی خود قرار دهند، مسیر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بازار هموار می‌شود.

    سلمانی ساماندهی واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند، را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در راستای تحقق شعار امسال عنوان کرد و افزود: ورود بی‌رویه کالاهایی که نمونه داخلی دارند ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد آورده است.

    این مقام مسئول با اشاره به واردات بی‌رویه خمیر دندان خارجی بیش از سه برابر ظرفیت داخلی کشور را از جمله اقدامات نادرست مسئولان و دست‌اندرکاران اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: تجار ایرانی باید مراقب باشند که در جنگ اقتصادی عصر امروز با واردات بیخودی در جبهه دشمن وارد نشوند.

    وی با بیان این‌که افزایش آمار بیکاری و سردرگمی بازاریان نتیجه واردات بی‌برنامه است، ‌تصریح کرد:‌ متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح واردات، تولیدی‌ها در حال کمترین میزان تولید و بازار در بدترین حالت رکود است.

    رییس بسیج اصناف یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌ای منسجم به منظور مقابله جدی با قاچاق هر گونه کالا و ارز،‌ گفت: وجود کالاهای قاچاق ضربه‌های مهلکی به فرهنگ، معیشت و اقتصاد مردم زده است.

    وی فرهنگ سازی در بحث مبارزه همه جانبه علیه کالای قاچاق را یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد:‌ بسیج اصناف استان یزد بحث آگاه‌سازی بازاریان و اصناف در راستای فروش کالاهای داخلی و بیان الگوهای موفق خرید و فروش انواع کالا ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

    سلمانی پایین بودن هزینه‌های تهیه و سود بالا در فروش را از جمله عوامل افزایش کالاهای قاچاق دانست و بیان کرد:‌ ورود و استفاده از لوازم بهداشتی قاچاق نقش مهمی در افزایش بیماری‌های مختلف در حوزه سلامت ایفا می‌کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در کاهش عرضه و مصرف کالای قاچاق، افزود: برگزاری کلاس‌های فقه بازار به صورت هفتگی در بیش از 11 نقطه بازار و برگزاری کارگاه‌های کسب روزیه حلال را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار بسیج اصناف استان یزد است.

    رییس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد استفاده از کالاهای قاچاق، تصریح کرد: رهبر انقلاب هرگونه خرید و فروش کالای قاچاق را حرام شرعی دانست.

    این مقام مسئول برگزاری همایش‌های مشترک بین اصناف با تولیدی‌های داخلی نظیر تولیدی لاستیک و تولیدی لامپ کم مصرف، از دیگر اقدامات انجام شده در استان یزد است، اظهار کرد: تشریح شرایط اقتصادی کشور برای بازاریان یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

    وی قاچاق را از جمله تحریم‌های دشمنان کشور اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دشمنان با ورود کالای قاچاق به کشور دانش ایرانی را تحریم و علیه استقلال اقتصادی و اشتغالزایی برنامه‌ریزی کرده است.

    سلمانی بیکاری،‌ نابودی تولید، ‌وابستگی اقتصادی و به خطر افتادن امنیت اجتماعی و فرهنگی را تلفات استفاده از کالای قاچاق در کشور عنوان کرد و ادامه داد: مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های جدی در راستای توسعه اقتصادی است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسئولان و دست‌اندرکاران باید بیش از پیش نسبت به نظارت بر عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه خود اقدام کنند، گفت: سازمان میراث فرهنگی هر ساله در ایام عید نسبت به احداث نمایشگاه و غرفه‌های عرضه صنایع دستی، شیرینی سنتی و غیره در اماکن تاریخی،‌ مذهبی و سنتی اقدام می‌کند که عدم هماهنگی ارائه خدمت آنها با اصناف مرتبط یک سری مشکلات ایجاد کرده است.

    رییس بسیج اصناف استان یزد عدم پیوست فرهنگی را یکی از مشکلات غرفه‌های میراث فرهنگی در اماکن تاریخی و مذهبی یزد در مناسبت‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: عدم نظارت بر قیمت ارائه خدمات و ‌کیفیت اجناس ارائه شده توسط غرفه‌های میراث فرهنگی، از جمله ناهماهنگی‌های ایجاد شده بین اصناف مختلف با فروشندگانی غیر رسمی میراث فرهنگی است.

    سلمانی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های بازرسی اصناف در ایام عید،‌خاطرنشان کرد: متأسفانه در بازرسی‌های انجام شده از غرفه‌های عرضه شیرینی سنتی یزد که از میراث فرهنگی مجوز گرفتند، یک سری شیرینی غیر استاندارد و فاقد ارزش خوراکی لازم کشف شد.

    وی، افزایش غیرقانونی قیمت شیرینی سنتی و دیگر محصولات ارائه شده در غرفه‌های میراث فرهنگی را از دیگر معضلات ایجاد شده در این حوزه دانست و بیان کرد: عدم هماهنگی میراث فرهنگی با اصناف در راستای ارائه خدمات استاندارد و مطلوب با قیمت کارشناسی و مناسب یکی از مهمترین معضلات اصناف در ارائه خدمت به مشتریان به ویژه مسافران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر