عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

فرصت نمایشگاههای بهاره را تبدیل به بحران کرده‌ایم

عصر کالا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که در نمایشگاه های بهاره جنس های بنجول عرضه می شود گفت: برگزاری نمایشگاه ها یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم.

فرصت نمایشگاههای بهاره را تبدیل به بحران کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به گزارش  تسنیم، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو  با اشاره به سابقه دیرینه برگزاری نمایشگاه های فروش در ایران اظهار داشت: اگر به روستاها و شهرهای کوچک بروید، می بینید در روزهایی نمایشگاهی از کالاهای تولید شده آن منطقه به صورت سنتی برگزار می شود. در واقع برگزاری نمایشگاه با مردم ایران عجین شده و جزو فرهنگ شان است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه های بهاره در آستانه سال نو را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: با وجود اینکه فلسفه برگزاری  این نمایشگاه ها یک اقدام مثبت است اما اگر در اجرای آن بدسلیقگی داریم دلیل این نیست که نفس موضوع مشکل داشته باشد زیرا برگزاری نمایشگاه یک فرصت است ولی متاسفانه فرصت ها را تبدیل به بحران می کنیم.

    وی با انتقاد از برخی واحدهای صنفی در این نمایشگاه عنوان داشت: بعضی از شرکت ها و واحدهای تولیدی برند، در نمایشگاه های بهاره جنس های بنجول شان را به فروش می رسانند و بعضی دیگر نیز برند نیستند و تنها با انگیزه فروش به این نمایشگاه ها می آیند. یکی از اشکالات اساسی تولیدکنندگان ما این است که با وجود آنکه تولید کننده خوبی هستند اما بازاریاب و فروشنده خوبی نیستند.

    محمود بندرچی کارشناس اقتصادی نیز مفهوم نمایشگاه را با آن چیزی که امروز برگزار می شود، متفاوت دانست و عنوان داشت: در نمایشگاه اصلا فروشی در کار نیست زیرا نمایشگاه محل ایجاد ارتباط عمیق و موثر بین واحدها و شرکت ها و حتی مصرف کنندگان است.

    وی تصریح داشت: نمایشگاه بهاره و پاییزه در کل دنیا منسوخ است و با اصالت اصناف و وظیفه ذاتی آنها مخالف است. درصد کمی از اصناف در این نمایشگاه ها حضور دارند و بنده که تولیدکننده و یا فروشنده هستم، برای شب عید برنامه ریزی کرده ام ولی با این نمایشگاه بهره ای از آن نمی برم در حالی که مالیات و هزینه های آن را در طول سال پرداخت کرده ام.

    بندرچی با بیان این مطلب که در نمایشگاه های بهاره، جنس مرغوبی برای عرضه نمی بینیم، گفت: با فلسفه برگزاری چنین نمایشگاه هایی به طور کامل مخالفم ولی با برگزاری نمایشگاه های محصولات ساخت ایران که به طور تخصصی برای هر صنفی برگزار می شود و لزوما هم نیازی نیست در آخر سال باشد، کاملا موافقم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر