مرگ تدریجی موبایل‌های چینی در بازار آمریکا

عصر کالا- پس از افزایش بی‌اعتمادی به امنیت سایبری گوشی‌های چینی در آمریکا، حالا دو شرکت هوآوی و زد دی تی تصمیم گرفته اند که هزینه‌های لابی‌گری در این کشور را کاهش دهند.

مرگ تدریجی موبایل‌های چینی در بازار آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که در سالهای اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شد و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرد، قانون‌گذاران این کشور به تازگی لایحه‌ای را به منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه داده‌اند که در آن خریداری وسایل الکترونیکی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های هوآوی و زد تی ای توسط تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ممنوع اعلام می‌شود.

    شرکت های هوآوی و ZTE دو تولیدکننده‌ بزرگ گوشی هوشمند همراه در چین هستند که تلاش می‌کنند نفوذ خود در بازار گوشی همراه در آمریکا را گسترش دهند. اما به‌ نظر می‌رسد این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند هزینه‌ی کمتری برای لابی‌گری در ایالات متحده پرداخت کنند چراکه آنها بر این باورند صرف هزینه های بیشتر در این کشور برای لابی گری، چیزی بجز اسراف پول، وقت و انرژی نخواهد بود.

    لازم به ذکر است که شرکت هوآوی در سال 2012 میلادی حدود 6 سال پیش، مبلغ 1.2 میلیون دلار را به جیب لابی گران آمریکایی ریخت و اما پس از مسائل بوجود آمده، در سال 2017 میلادی این رقم به 50 هزار دلار رسید.

    کاهش هزینه های لابی گری این شرکت های چینی در حالی اتفاق می افتد که این دو تولیدکننده گوشی همراه سعی دارند دولت آمریکا و لابی گران را متقاعد کنند که گوشی هایشان هیچگونه تهدیدی را برای امنیت ملی و سایبری کاربران آمریکایی ایجاد نخواهد کرد.

    از سوی دیگر هم زد تی ای (ZTE ) حد فاصل سال های 2014 تا 2015 هر سه ماه بین 130 هزار دلار تا 240 هزار دلار برای لابی گری در آمریکا هزینه می کرده است. این در حالیست که در سال گذشته میلادی 2017 این رقم به 90 هزار دلار رسید. این امر به وضوح حاکی از آن است که حضور این دو شرکت چینی در بازار آمریکا دیگر با موفقیت چندانی روبرو نخواهد شد و هرگونه حمایت و پشتیبانی از کسب و کار و تجارت این دو غول تکنولوژی چینی در این کشور ثمره ای نخواهد داشت.

    نگاه منفی ریاست جمهوری آمریکا به دولت های دیگر همچون چین باعث شده است که قوانین و مقررات سخت گیرانه تری در قبال حضور غول های تکنولوژی غیر آمریکایی در این کشور وضع و اجرا شود که می تواند در جای خود اقدام نادرست و نژادپرستانه دیگری محسوب شود.

    برخی از تحلیلگران و متخصصان امنیت سایبری فعال در کاخ سفید بر این باورند که استفاده از محصولات الکترونیکی که از کشور دیگری همچون چین در دسترس کارمندان دولت آمریکا قرار می‌گیرد، ممکن است تهدید بزرگی برای امنیت ملی این کشور به شمار بیاید چراکه احتمال نفوذ هکرها و  مجرمان سایبری و در نتیجه شنود اطلاعات رد و بدل شده در این دستگاه ها بیشتر از سایر دستگاه‌های الکترونیکی ساخت کشور آمریکا نظیر اپل است.

    علی رغم همه این تفاسیر، هوآوی و زد تی ای بعنوان دو اوپراتور بزرگ مخابراتی در جهان هستند که سعی در برقراری و راه اندازی زودهنگام نسل پنجم اینترنت پرسرعت 5G دارند و با شرکت های چند ملیتی بزرگی نیز در سراسر جهان در حال همکاری هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر