احتمال بازگشت دوباره هوآوی به بازار آمریکا

عصر کالا- وزیر بازرگانی آمریکا گفته است که لایسنس‌هایی که به شرکت‌های آمریکایی اجازه داد و ستد با هوآوی را خواهند داد خیلی زود آماده می‌شوند، ۲۶۰ درخواست برای کسب مجوز جهت تجارت با هوآوی به وزارت بازرگانی آمریکا ارسال شده است و این بیشتر از از آن چیزی بود که تصور می‌شد.

احتمال بازگشت دوباره هوآوی به بازار آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»، البته کسب مجوز منوط به تأیید دولت آمریکا است و شرکت‌ها باید فرض را بر این بگیرند که مجوز را دریافت نخواهند کرد، با این حال دولت ممکن است برای تعداد محدودی از شرکت‌ها استثنا قائل شود و مجوز مورد نظر را برای آنها تأیید کند.

    راس البته هچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است که کدامیک از شرکت‌های آمریکایی برای درخواست مجوز اقدام کرده‌اند. با این حال مشخص است که ممنوعیت تجارت با هوآوی بر روی برخی از شرکت‌ها مانند گوگل بیش از دیگران تاثیر گذاشته است.

    هوآوی نمی‌تواند گوشی‌های جدید خود را با نسخه اصلی اندروید که دارای برنامه‌های گوگل مانند جیمیل، پلی استور، یوتیوب و… است، به بازار عرضه کند و تا زمانی که این شرکت در بلک لیست وزارت بازرگانی آمریکا قرار داشته باشد، این مشکل به قوت خود باقیست.

    علاوه بر این زمانی که مجوزهای موقتی این شرکت منقضی شود آنها حتی از امکان ارائه آپدیت برای گوشی‌های فعلی خود نیز ساقط خواهند شد. یک مجوز دائمی‌تر ممکن است به گوگل و هوآوی اجازه دهد که فعالیت‌های قبلی خود را از سر بگیرند.

    البته بخش مخابرات و تجهیزات شبکه هوآوی ممکن است چندان شانسی نداشته باشد. اصلی‌ترین دلیل ممنوعیت هوآوی در آمریکا نگرانی از بابت وجود راه نفوذ در تجهیزات شبکه این شرکت برای جاسوسی چین از شهروندان آمریکایی است.

    کمیسیون ارتباطات فدرال، یا همان FCC حتی شرکت‌های آمریکایی را را تهدید کرده است که در صورت ادامه همکاری با هوآوی از دریافت یارانه که توسط صندوق خدمات جهانی به آنها اعطا می‌شود، محروم خواهند شد. بنابراین با تمامی این اوصاف پیش بینی می‌شود شرکت هایی که مجوز دادوستد با هوآوی را به دست می‌آورند ارتباط چندانی با زیرساخت‌های شبکه ایالات متحده نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر