نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون در قالب اثر هنری

عصر کالا- کمپانی سامسونگ به تازگی از ایده ای در طراحی تلویزیون‌های خود استفاده کرده است که این تلویزیون دارای قابی است شبیه به قاب یک اثر هنری و در داخل این قاب در واقع صفحه نمایش قرار دارد که تصویر مورد علاقه ما را نمایش می دهد.

نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون در قالب اثر هنری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک، در سال 2015 کمپانی سامسونگ ایده ساخت تلویزیونی را مطرح کرد که این تلویزیون‌ها با عنوان Serif TV خوانده شد. سریف تی وی، دارای رزولوشن تصویر 4K است که در واقع به گونه ای طراحی شده است که ساختاری مکمل از یک تلویزیون و یک ابزار در خانه بوده است. این اولین گامی بود که کمپانی سامسونگ در ساخت تلویزیون‌هایی مطرح برداشت که هم کاربرد داشته باشند و در عین کاربرد طراحی زیبا و منحصر به فردی نیز داشته باشند. این گام منجر به مطرح شدن ایده ساخت تلویزیون های فریم دار شد.

    نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون در قالب اثر هنری

    نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون در قالب اثر هنری

    برای ساخت تلویزیون‌های فریم دار کمپانی سامسونگ با کمپانی سوئیسی Yves Béhar همکاری کرده است. در واقع در ساخت این تلویزیون همکاری میان هنر و تکنولوژی دیده می شود که وجه هنری کالا بالاتر از کاربرد آن است. در این تلویزیون 100 عکس هنری به صورت پیش‌فرض قرار گرفته است که شامل عکس ها منظره، طراحی، نقاشی و تصاویر معماری است. هم چنین کاربر با استفاده از USB می تواند تصاویر مورد نظر خود را در این تلویزیون قاب مانند به نمایش بگذارد.

    نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون در قالب اثر هنری

    سخنگوی سامسونگ اظهار دارد که این کمپانی در ابتدا ایده شخصی‌سازی این تلویزیون‌ها را مطرح کرد ولی با گذشت زمان به این نکته پی برد که شخصی سازی کردن باعث بالا رفتن قیمت و در دسترس نبودن تلویزیون برای همه می شود. سامسونگ به جای این ایده تنوعی در تعویض قاب این تلویزیون ارائه کرده است که با استفاده از آن کاربران می تواند قاب چوبی دور این تلویزیون را تغییر دهند، بر روی صفحه نمایش این تلویزیون یک حسگر قرار دارد که این حسگر رنگ صفحه نمایش و قاب را با هم تنظیم می کند و تناسبی میان رنگ ها به وجود می آورد.

    در نهایت این تلویزیون خاص سامسونگ از ابعاد 55 تا 65 اینچ در دسترس قرار خواهد گرفت و از اوایل ژوئن به فروش می رسد، سامسونگ هنوز صحبتی در رابطه با قیمت این تلویزیون ارائه نکرده است اما به زودی جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
     
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر