جزئیات آپدیت ۵.۰ پلی استیشن ۴ به صورت رسمی اعلام شد

عصر کالا- کمپانی سونی به صورت رسمی، محتویات آپدیت ۵.۰ پلی استیشن ۴ را اعلام کرد و افراد منتخب هم اکنون می‌توانند این آپدیت را تجربه کنند.

جزئیات آپدیت ۵.۰ پلی استیشن ۴ به صورت رسمی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومجی، هفته‌ی گذشته آپدیت 5.0 پلی استیشن 4 فاش شد و حالا در جدیدترین اخبار بازی، سونی به صورت رسمی، محتویات این آپدیت را اعلام کرده است. به طور خلاصه، چند ویژگی بزرگ در این آپدیت وجود دارد که اکنون برای افراد منتخب در دسترس است. همچنین بسیاری از تغییرات کوچک جهت بهبود عملکرد کلی سیستم اعمال شده است.

    بعضی از پیشرفت‌ها در حوزه‌ی پخش، با استفاده از قابلیت برادکست درونی PS4 صورت گرفته است. کاربران پلی استیشن 4 پرو قادر خواهند بود تا با کیفیت 1080P و 60 فریم بر ثانیه، در صورتی که اتصال اینترنت آن‌ها به اندازه‌ی کافی قوی باشد، استریم کنند. کاربران پلی‌ استیشن VR هم امکان این را خواهند داشت تا پیام‌ها و نظرات را در هنگام برادکست، دریافت کنند. با این آپدیت پلی استیشن 4، پلی‌ استیشن VR از صدای فراگیر مجازی 5.1 و 7.1 کاناله پشتیبانی خواهد کرد.

    علاوه بر این، ابزارهای مدیریت بیشتری به قسمت Friends List در پلی استیشن 4، از جمله ابزار دسته‌بندی جداگانه‌ی دوستان، اضافه شده است. برای مثال، شما می‌توانید یک لیست از افرادی که با آن‌ها به بازی Destiny می‌پردازید ایجاد کرده و به همه‌ی آن ها دعوت بفرستید. این ویژگی، جایگزین تب قدیمی «گروه‌های محبوب» خواهد شد.

    در تلاشی دیگر برای کاهش زمان مصرفی در قسمت منو، گزینه‌های بیشتری به بخش Quick Menu اضافه خواهد شد. برای مثال، شما خواهید توانست که از طریق بخش Quick Menu، پیشرفت دانلود را بررسی و همچنین دعوت پارتی‌ها را مشاهده کنید. همچنین قادر خواهید بود که از طریق این بخش، از پارتی کنونی خود خارج شده و همچنین لیست پخش فعلی اسپاتیفای را مشاهده کنید.

    نوتیفیکیشن‌ها هم در هنگام تماشای فیلم‌ها و تلویزیون بهبود یافته‌اند، و حالا این امکان را دارید که نوتیفیکیشن‌ها را در هنگام تماشای فیلم و تلویزیون، غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه اندازه از متن در هنگام بازی و یا تماشای هرگونه محتوی، در نوتیفیکیشن نمایش داده شده و رنگ آن را هم تعیین کنید.

    در نهایت، ویژگی‌های کنترل والدین در طرحی که سونی آن را «خانواده در پی‌اس‌ان» نام گذاری کرده، پیاده سازی شده است. این ویژگی، جایگزین سیستم اکانت Master/Sub خواهد شد؛ در عوض، یک کاربر به عنوان سرپرست خانواده تعیین خواهد شد و خواهد توانست که اکانت‌های دیگری ایجاد کرده و آن ها را به عنوان سرپرست، بزرگسال و یا کودک، نشانه گذاری کنند. والدین و یا سرپرست‌ها می‌توانند حساب کودک را در استفاده از ویژگی‌های آنلاین و برقراری ارتباط با دیگر کاربران، محدود کنند. همچنین آن ها می‌توانند که محدودیت برای بازی‌ها اعمال کرده، در استفاده از مرورگر اینترنت چارچوب تعیین کرده و حد مشخصی برای پرداخت در پلی استیشن استور تعیین کنند. سونی اعلام کرده است از کسانی که در آمریکای شمالی برای اولین بار اقدام به راه اندازی حساب بزرگسال کنند، مبلغ 50 سنت، برای تایید بزرگسال بودن فرد دریافت خواهد شد.

    در این جا می‌توانید جزئیات بیشتری درباره این آپدیت بخوانید. افرادی که برای آزمایش بتا انتخاب شده اند، اکنون می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند، هر چند در نظر داشته باشید که کنسول شما می‌تواند در نتیجه‌ی نصب نسخه‌ی بتا، مسائل غیرمنتظره‌ای را تجربه کند. هرچند سونی اعلام کرده است که شما می‌توانید نرم افزار کنسول خود را به نسخه پیشین یعنی 4.73 برگردانید. این شرکت هنوز اعلام نکرده که چه زمانی این آپدیت به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر