حجم آپدیت بازی‌ها در ایکس‌باکس وان کمتر می‌شود

عصر کالا- بازی‌های امروزی، وابستگی زیادی به آپدیت‌های‌شان دارند؛‌ طوری که همیشه پس از خریدن یک بازی، خودمان را برای دانلود یک آپدیت بزرگ آماده می‌کنیم.

حجم آپدیت بازی‌ها در ایکس‌باکس وان کمتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، آپدیت شدن بازی‌ها، اصلا هم چیز بدی نیست؛ چون سازندگان بازی‌ها همیشه در حال درست کردن مشکلات بازی‌های‌شان و افزودن قابلیت‌های جدید به آن‌ها هستند. مشکلی که گریبان ما را می‌گیرد، حجم بالای آپدیت‌ها است. این مشکل، با عرضه‌ی مدل‌های ارتقا یافته‌ی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4، بیشتر هم شده است. سازندگان بازی‌ها، بافت‌های با کیفیت‌تری برای بازی‌های خود عرضه می‌کنند، بافت‌هایی که قرار است روی پلی‌استیشن4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، کیفیت بالاتری ارایه دهند. موضوع این جاست که حتی اگر مدل جدید کنسول‌ها را نداشته باشیم، باید این آپدیت‌ها را دانلود کنیم. مایکروسافت می‌خواهد این روند را تغییر دهد.

    طبق سیستم جدید مایکروسافت برای آپدیت بازی‌ها، فایل‌های 4K فقط روی ایکس‌باکس وان ایکس دانلود می‌شوند.
    ایکس‌باکس وان ایکس (Xbox One X) که در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 رونمایی شد، می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر 4K واقعی رندر کند. شرکت‌های بازی‌سازی هم گفته‌اند که بازی‌های فعلی‌شان را با بافت‌های با کیفیت‌تر برای ایکس‌باکس وان ایکس بروزرسانی خواهند کرد. در سیستم جدید مایکروسافت، تنها در صورتی فایل‌های حجیم‌تر و باکیفیت‌تر بازی‌ها را دانلود می‌کنید که ایکس‌باکس وان ایکس داشته باشید.

    مایکروسافت می‌خواهد این امکان را برای بازی‌سازان فراهم کند که از این پس، فقط فایل‌های خاصی از یک بازی را بروزرسانی کنند. شرکت‌های بازی‌سازی حتی می‌تونند برای کاهش حجم دانلود آپدیت‌ها یا خود بازی‌ها، فایل‌های زبان‌های مختلف را جداگانه به بازی اضافه کنند؛ طوری که بازی‌کننده فقط زبانی را دانلود می‌کند که نیاز دارد.

    طبق سیستم جدید مایکروسافت برای آپدیت بازی‌ها، فایل‌های 4K فقط روی ایکس‌باکس وان ایکس دانلود می‌شوند و فایل‌های Full HD هم فقط روی ایکس‌باکس وان معمولی.

    فقط هم موضوع دانلود نیست و زمانی که از روی یک دیسک، بازی را روی کنسول نصب می‌کنید، فایل‌های مختص به مدل کنسول‌تان نصب می‌شود تا فضای کمتری از هارد شما اشغال شود.

    امیداوریم سونی هم به استفاده از چنین سیستمی روی بیاورد، چون در حال حاضر آپدیت بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4، برخی اوقات حجم‌هایی 10 تا 20 گیگابایتی دارند.

    کنسول ایکس‌باکس وان ایکس قرار است در آبان ماه با قیمت 500 دلار وارد بازار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر