آزمایش سرویس مایکروسافت xCloud در کانادا

عصر کالا- شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد سرویس xCloud را در کشور کانادا آزمایش کند.

آزمایش سرویس مایکروسافت xCloud در کانادا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت مایکروسافت چند سالی است که روی کنسول مبتنی برفضای ابری خود کار می‌کند و قصد دارد این کنسول را به برترین کنسول مجازی در جهان تبدیل کند. این پروژه قرار است عرضه امتحانی خود در جهان را از سال جاری و در سه کشور جهان آغاز کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت این کنسول قرار است در 29 ژانویه به صورت آزمایشی در کانادا به صورت آزمایشی عرضه شود و پس از آن در کشورهای آمریکا و انگلستان به همراه 50 عنوان اول شخص و سوم شخص در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند از طریق تبلت، گوشی‌هوشمند اندرویدی و یا رایانه خود به این سرویس دسترسی داشته باشند.

    از عناوین موجود در پلتفرم xCloud می‌توان به دو بازی Gears 5 و Tekken 7 اشاره کرد که در حال حاضر دو عنوان نسبتا سطح بالای بازار هستند و اجرای این دو عنوان روی گوشی یا تبلت می‌تواند دستاوردی بسیار بزرگ برای مایکروسافت باشد. پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که چندی پس از عرضه این بازی به صورتی آزمایشی قصد دارد آن را در کشورهای هند، ژاپن و اروپای شرقی در دسترس کاربران قرار دهد.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت مایکروسافت این کنسول می‌تواند در عرض چند ماه رکور گوگل استادیا را شکسته و به برترین پلتفرم پخش آنلاین بازی در جهان تبدیل شود. به وسیله سرویس xCloud گیمرها می‌توانند عناوین رایانه‌ای را بدون نیاز به دانلود و نصب و صرفا با داشتن اینترنت اجرا کنند؛ اساس کار این پلتفرم به این صورت است که پردازش بازی به وسیله سخت افزارهای شرکت مایکروسافت انجام شده و گوشی یا رایانه کاربر صرفا نقش نمایشگر را خواهند داشت و به این ترتیب کاربر دیگر نگرانی از جانب اجرا نشدن بازی‌ها نخواهد داشت چرا که سخت افزار دستگاه وی با پردازش بازی درگیر نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر