پلی‌استیشن رکورد فروش سونی را شکست

عصر کالا- درآمد شرکت سونی تحت تاثیر استقبال بی‌نظیر کاربران از کنسول‌های بازی پلی استیشن به بالاترین میزان خود در یک دهه گذشته رسیده است.

پلی‌استیشن رکورد فروش سونی را شکست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که همواره شرکت‌های مختلف از جمله غول‌های تکنولوژی در آخر هر فصل از سال، به ارائه و انتشار گزارش مالی و نحوه عملکرد خود در این مدت سه ماهه می‌پردازند، حالا شرکت سونی نیز همچون سایر رقبایش، همین اقدام را انجام داده است که از مسائل زیادی پرده‌برداری می‌کند.

    شرکت سونی حالا با انتشار و ارائه گزارش مالی نیم سالانه خود، اعلام کرده است که درآمد و سودآوری این شرکت در سال مالی جاری به یک رشد و افزایش بی‌نظیر و کم سابقه دست یافته است که بیشترین میزان در یک دهه گذشته بوده است. این افزایش و رشد بی‌نظیر مرهون افزایش محبوبیت و استقبال بسیار زیادی است که کاربران و علاقمندان به کنسول‌های بازی پلی استیشن ( Sony Play Stattion) نشان داده‌اند.

    بر اساس گزارش‌های مالی منتشره از سوی سونی، موفقیت این شرکت مرهون فروش بالا و بی‌نظیر کنسول بازی پلی استیشن 4 و سودآوری حاصل از آن بوده است. قسمت گیمینگ و کنسول‌های بازی سونی بدون شک در سالهای اخیر از بهترین، موفق‌ترین و موثرترین بخش‌های فعالیت این شرکت ژاپنی در زمینه افزایش درآمد و سودآوری بوده است، به گونه‌ای که اوتول گویال – تحلیلگر گروه تحقیقاتی Jefferies – در یادداشتی نوشت: سونی توانست بار خود را ببندد و به رکوردی 10 ساله دست یابد که می‌تواند نشان‌دهنده برتری این شرکت بر سایر رقبای خود در بخش بازی و گیمینگ باشد.

    این در حالیست که این گزارش‌های مالی همچنین از عملکرد بسیار ضعیف و شیب نزولی بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند سونی خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد که سونی پس از ارائه این گزارش مالی بیشتر به این مساله پی ببرد که علی‌رغم عرضه و تولید گوشی‌های هوشمند با کیفیت، نتوانسته است سهم چندان بالایی از بازار فروش موبایل را به خود اختصاص دهد، بنابراین به فکر ایده فناوری نسل پنجم اینترنت 5G افتاده است تا بتواند با عرضه و ارائه این قابلیت جدید و جذاب، نظر کاربران موبایل را به سمت و سوی خود بکشاند و باری دیگر به میدان رقابت تنگاتنگ میان غول های تکنولوژی بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر