بهترین گجت‌های کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷

عصر کالا- نمایشگاه موبایل بارسلون ۲۰۱۷ به پایان رسید. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به شاخص‌ترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه

بهترین گجت‌های کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از سایت جی اس ام : با بیش از 100,000 نفر بازدیدکننده از 200 کشور می‌توان کنگره جهانی موبایل بارسلون را بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل در جهان نامید. این نمایشگاه هرساله در ماه فوریه در شهر باسلون اسپانیا برگزار می‌شود و کمپانی‌های مختلف آخرین دستاوردهای خود را در آن در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

    ما نیز در جی اس ام تمام سعی خود را بکار گرفتیم تا بتوانیم یک پوشش کامل از این نمایشگاه داشته باشیم و شما را با آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای تکنولوژی آشنا شدیم و امیدواریم که تلاش بچه‌های جی اس ام موردقبول شما واقع‌شده باشد. تمامی اخبار و اطلاعیه‌های منتشرشده در مورد MWC را می‌توانید از صفحه اختصاصی این نمایشگاه دنبال کنید.

    بعد از چند روز پرهیاهو سرانجام نمایشگاه موبایل بارسلون امسال به پایان رسید و محصولات مختلفی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لوازم جانبی و انواع تکنولوژی‌های پوشیدنی در این نمایشگاه عرضه شد. به‌رسم هرساله ما نیز محصولات معرفی‌شده در MWC را زیر ذره‌بین قراردادیم تا بهترین محصولات عرضه‌شده را انتخاب کنیم. در زیر نگاهی خواهیم داشت به بهترین محصولات و گجت‌های معرفی‌شده در نمایشگاه موبایل بارسلون.

    بهترین در نمایش: LG G6

    MWC برای ال‌جی معنایی دیگر داشت. این کمپانی تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا محصول معرفی‌شده در نمایشگاه امسال با سال‌های قبل متفاوت باشد. ال‌جی G6 را می‌توان بهترین گوشی هوشمند معرفی‌شده توسط ال‌جی در تمامی ادوار نمایشگاه موبایل بارسلون دانست. این گوشی با یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی جدید و طراحی بسیار جذاب عرضه می‌شود و با اینکه سایز نمایشگر ممکن است کمی بزرگ به نظر برسد، اما در کمال تعجب باید گفت که سایز فیزیکی جی 6 از یک گوشی 5.2 اینچی کوچک‌تر است!
     

    درواقع ال‌جی در جدیدترین پرچم‌دار خود به طرزی ماهرانه و معجزه‌آسا توانسته است یک نمایشگر 5.7 اینچی را در قالبی کوچک‌تر از یک نمایشگر 5.2 اینچی جای دهد. همچنین در طراحی G6 از ترکیب فلز و شیشه استفاده‌شده است که به آن جلای خاصی می‌بخشد.

    ال‌جی که یکی از پیشگامان استفاده از دوربین‌های دوگانه محسوب می‌شود، جی 6 را نیز به یک دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی به همراه لنزهای زاویه باز مجهز کرده است. از این نوع لنزهای زاویه باز در دوربین جلو نیز استفاده‌شده است که می‌تواند لذت سلفی گرفتن با پرچم‌دار ال‌جی را دوچندان کند.

    باتری G6 نیز 3300 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. هرچند که جی 6های عرضه‌شده در بازار آمریکا از تکنولوژی شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برند؛ و در مورد پردازنده نیز باید گفت که هرچند از آخرین نسل از پردازنده‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 در جی 6 استفاده نشده است، اما بااین‌حال پردازنده در نظر گرفته‌شده برای این گوشی می‌تواند از پس تمامی فعالیت‌ها برآید. اندروید نوقا نیز به‌صورت پیش‌فرض به همراه G6 عرضه می‌شود.

    برای شخصی‌سازی روابط کاربری جی 6 نیز از نسبت 18:9 استفاده‌شده است که در نوع خود یک نوآوری به‌حساب می‌آید. رابط کاربری ال‌جی G6 مثل همیشه جذاب و روان است و برای اینکه کاربران بتوانند از نسبت 18:9 بیشترین بهره را ببرند، برخی از اپلیکیشن‌ها، نمایشگر را به دو بخش تقسیم می‌کنند.

    بهترین در لوازم جانبی: کیف پول KADO

    یک گوشی هوشمند بدون شارژ و مرده قطعاً به درد هیچ‌کسی نخواهد خورد و به همین دلیل است که استفاده از لوازم جانبی مختص شارژ مانند پاور بانک‌ها در چند سال اخیر به میزان قابل‌توجهی رشد داشته است.

    کیف پول KADO یکی از جالب‌ترین لوازم جانبی معرفی‌شده در نمایشگاه موبایل بارسلون بود. ضخامت این محصول به‌اندازه سه کارت اعتباری و وزن آن نیز بسیار سبک است و به‌راحتی درون کیف پول جای می‌گیرد. KADO شامل یک بخش پاور و یک بخش برای اتصال دستگاه به گوشی می‌شود. قدرت خروجی KADO در حدود 10 وات است و می‌تواند با سرعت قابل قبولی گوشی شما را شارژ کند.
     

    بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، در نسخه‌های بعدی، پشتیبانی از میکرو USB، پورت لایتینیگ و USB Type-C نیز به KADO افزوده می‌شود که در این صورت می‌توانید از این وسیله برای شارژ کردن هر نوع دستگاهی استفاده کنید. کاربردهای KADO فقط به شارژ کردن محدود نمی‌شود و می‌توانید از آن برای متصل کردن گوشی هوشمند به لپ‌تاپ یا کامپیوتر نیز استفاده کنید.

    بهترین در فناوری: LIFI-X BY PURELIFI

    PureLiFi را می‌توان یکی از بهترین و جذاب‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه اینترنت نامید. این تکنولوژی که سال قبل نمونه‌های اولیه آن در معرض دید عموم قرار گرفت، امسال نمونه تجاری آن در نمایشگاه موبایل بارسلون رونمایی شد. در ساخت PureLiFi شرکت‌هایی مانند سیسکو و بریتیش تلکام نیز همکاری داشته‌اند.
     

    PureLiFi می‌تواند سرعتی در حدود 42 مگابایت بر ثانیه را به دست دهد و حتی در صورت استفاده از کابل Ethernet می‌توان از آن به‌صورت هم‌زمان برای چندین دستگاه نیز استفاده کرد. میزان دیتای دریافتی از PureLiFi در محیط‌های بسته به‌مراتب از Wi-Fi بیشتر است. همچنین PureLiFi به طرز قابل‌توجهی امن است و هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند به آن نفوذ و از اینترنت شما استفاده کند.

    البته توسعه PureLiFi هنوز ادامه خواهد داشت و این محصول راه زیادی را برای تبدیل‌شدن به یک محصول کامل پیش روی خود دارد.
     

    بهترین در گجت‌ها: نوکیا 3310

    نوکیا سرانجام با همکاری کمپانی HMD توانست به بازار تلفن‌های همراه بازگردد. این کمپانی در نمایشگاه موبایل بارسلون از چند گوشی هوشمند رونمایی کرد؛ اما یکی از جالب‌ترین و البته نوستالژیک‌ترین محصولات معرفی‌شده توسط نوکیا، محصولی به نام «نوکیا 3310» بود.

    نوکیا 3310 نمونه ارتقا یافته و بروز شده محصولی است که اولین بار در سال 2000 میلادی رونمایی شد؛ اما بااین‌حال نوکیا 3310 جدید را نمی‌توان جایگزینی برای اسمارت فون‌ها دانست ولی می‌توان از آن به‌عنوان یک گوشی جایگزین استفاده کرد.
     

    این گوشی به یک نمایشگر 2.4 اینچی و بر پایه پلتفرم نرم‌افزاری نوکیا ساخته‌شده است و امکانات در نظر گرفته‌شده برای آن می‌تواند پاسخگوی نیازهای اولیه مانند پیامک دادن، تلفن کردن و مهم‌تر از همه، بازی خاطره‌انگیز Snake باشد.

    اما نوکیا 3310 ویژگی‌هایی دارد که گوشی‌های هوشمند فاقد آن‌ها هستند. برای مثال، سایز این گوشی به‌اندازه‌ای است که به‌راحتی و حتی آسان‌تر از نمونه وطنی می‌تواند در جیب جا شود!

    گوشی‌های نوکیا همواره به شارژ دهی خوب باتری معروف بوده‌اند. شرکت HMD ادعا کرده است که باتری نوکیا 3310 می‌تواند تا 31 روز در حالت استندبای و 22 ساعت مکالمه دوام بیاورد. همچنین رنگ‌های مختلفی نیز برای این گوشی در نظر گرفته‌شده است. در روزهایی که مگاپیکسل‌های دوربین‌ها سال‌به‌سال افزایش می‌یابند، شاید شنیدن نام یک دوربین 2 مگاپیکسلی باعث خنده‌مان شود؛ اما یک دوربین 2 مگاپیکسلی نیز برای نوکیا 3310 در نظر گرفته‌شده است.

    بهترین در موبایل: اکسپریا XZ پرمیوم

    سونی برای MWC 2017 سنگ تمام گذاشت. ژاپنی‌ها عضو جدید گوشی هوشمند اکسپریا XZ را با نام اکسپریا XZ Premium معرفی کردند که با قابلیت‌های منحصربه‌فردی نیز همراه است. این گوشی از نسل جدید سنسورهای سونی با نام Motion Eye بهره می‌برد که امکان فیلم‌برداری اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه را برای آن فراهم کرده است.

    همچنین پرچمدار 2017 سونی به جدیدترین نسل حال حاضر پردازنده‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 مجهز است. در کنار قدرت سخت‌افزاری بالا، سونی صفحه نمایش ویژه‌ای را نیز برای آن در نظر گرفته است. صفحه نمایش 5.5 اینچی اکسپریا XZ پرمیوم رزولوشن 4K دارد و از پخش تصاویر HDR پشتیبانی می‌کند.
     

    بهترین در تبلت: سامسونگ گلکسی TAB S3

    این روزها اگر به دنبال یک تبلت بی‌نقص و کامل هستید و از طرفی هم دل خوشی از اپل ندارید، قطعاً پیدا کردن یک تبلت مناسب برایتان بسیار سخت خواهد بود؛ اما سامسونگ در نمایشگاه موبایل بارسلون از تبلتی به نام TAB S3 رونمایی کرد که می‌تواند رقیب سرسختی برای آیپدهای اپل تلقی شود. از قرار معلوم این تبلت برای رقابت با آیپدهای اپل ساخته‌شده و حتی گفته شده است که قیمت آن نیز کاملا رقابتی خواهد بود. از اقلام همراه این تبلت می‌توان به قلم S-Pen و یک صفحه‌کلید نیز اشاره کرد.

    در طراحی تب اس 3 نیز از ترکیب شیشه و فلز استفاده‌شده است؛ اما یک ویژگی در این تبلت وجود دارد که ممکن است برای کوپرتینویی‌ها نگران‌کننده باشد و آن این است که سامسونگ از یک نمایشگر AMOLED به همراه HDR در تبلت جدید خود استفاده کرده است. استفاده از چنین نمایشگری به این معنی است که در حال حاضر سامسونگ گلکسی TAB S3 بهترین نمایشگر موجود در بین تبلت‌ها را در خود جای داده است. در مورد مزیت‌های نمایشگرهای امولد تاکنون مطالب زیادی منتشر شده است که می‌توانید یکی از بهترین آن‌ها را در وب‌سایت جی اس ام مطالعه کنید.
     

    برای سیستم صوتی نیز سامسونگ از محصولات شرکت AKG در تب اس 3 استفاده کرده است که در نوع خود یکی از بهترین سیستم‌های صوتی در جهان محسوب می‌شود.

    بهترین در پوشیدنی‌ها: هوآویWATCH 2

    هوآوی امسال با دست پر به نمایشگاه موبایل بارسلون آمده بود و علاوه بر رونمایی از دهمین مدل از گوشی‌های سری P، شاهد رونمایی از ساعت هوشمند این کمپانی با نام هوآوی WATCH 2 نیز بودیم.

    طراحی ساعت هوشمند هوآوی در کمال دقت و ظرافت انجام‌شده است و طراحی آن یک پله بالاتر از محصولاتی مانند ال‌جی Watch Sport قرار می‌گیرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه معمولی و کلاسیک عرضه می‌شود و نمونه بالا رده به ویژگی‌هایی مانند LTE، جی‌پی‌اس و NFC مجهز است. نسخه کلاسیک نیز به همراه بند چرمی عرضه می‌شود. هر دو نسخه ساعت‌های هوشمند هوآوی موفق به اخذ گواهینامه IP68 نیز شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر