پرچم‌دار آینده نوکیا احتمالاً از لنز کارل زایس استفاده خواهد کرد

عصر کالا- نوکیا چند روز قبل در حساب توییتر خود اعلام کرده بود همکاری آنها با کارل زایس، سازنده مشهور لنزهای دوربین گوشی‌های هوشمند ادامه نخواهد داشت.

پرچم‌دار آینده نوکیا احتمالاً از لنز کارل زایس استفاده خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرکالا» به نقل از ایتی رسانه ؛ این خبر ناراحت کننده‌ای برای طرفداران نوکیا بود چراکه پیش‌ازاین و طی همکاری‌های گسترده نوکیا و کارل زایس، کیفیت بالای لنزها را دیده بودیم. اما شایعات جدیدی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه این برند خوش‌نام، همچنان تأمین کننده لنزهای گوشی‌های نوکیا خواهد بود.

    در نوکیا 3، 5 و 6 خبری از کارل زایس نبود و امید به حضور آن در نوکیا 8 می‌رود.

    نوکیا اخیراً از گوشی‌های 3، 5 و 6 و البته گوشی غیرهوشمند 3310 با ظاهری به‌روز شده رونمایی کرده که به دلیل میان رده و ارزان‌قیمت بودن آنها، نمی‌توان انتظار استفاده از لنزهای پرچم‌دار را در این محصولات داشت.

    Nokiapoweruser پس از تماسی با اچ ام دی گلوبال (HMD Global)، هولدینگ مالک نوکیا، گزارش می‌دهد که محصولات فوق‌الذکر از لنزهای به‌روز شده بهره نخواهند برد اما امیدها برای استفاده از لنزهای کارل زایس در نوکیا 8 همچنان پابرجاست. نوکیا پرچم‌دار خود را در MWC 2017 معرفی نکرد که نشان از رونمایی آن در زمانی دیگر از سال دارد.

    انتظار می‌رود که پردازنده این اسمارت فون، اسنپدراگون 835 باشد و به دلیل استفاده گسترده سامسونگ از این چیپست و کمیاب بودن آن، به تعویق انداختن معرفی نوکیا 8 تصمیم هوشمندانه‌ای از سوی نوکیا بوده تا بتواند برای تولید انبوه و عرضه آن به بازار آماده شود. اچ ام دی گلوبال هنوز صحت این شایعات را تأیید نکرده و نمی‌توان به آنها اتکا کرد مگر زمانی که خبری رسمی از سوی کمپانی انتشار پیدا کند.

    به‌علاوه به نظر می‌رسد که در نوکیا 8 شاهد حضور دستیار مجازی اختصاصی نوکیا باشیم تا این کمپانی وارد رقابت با دستیار بیکسبی سامسونگ و دستیار اختصاصی هواوی شود. برخی ممکن است به حضور تکنولوژی PureView نوکیا هم در این محصول امیدوار باشند اما این اتفاق نخواهد افتاد، چراکه مایکروسافت پس از در اختیار گرفتن مالکیت نوکیا، این تکنولوژی را هم از آن خود کرد.

    نظر شما چیست؟ آیا کارل زایس به محصولات نوکیا باز خواهد گشت؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر