بررسی تخصصی امکانات گوشی جدید نوکیا ۳۳۱۰

عصر کالا- با اتمام نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ کمی از تب و تاب و هیجان آن فروکش کرده و کارشناسان توانسته اند نظرات دقیق تری نسبت به محصولات مختلف رونمایی شده در این نمایشگاه بپردازند. یکی از این محصولات گوشی بازطراحی شده و نوستالژیک نوکیا ۳۳۱۰ بود که در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف این گوشی می پردازیم.

بررسی تخصصی امکانات گوشی جدید نوکیا ۳۳۱۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از کلیک ، با اتمام نمایشگاه MWC 2017 کمی از تب و تاب و هیجان ان فروکش کرده و کارشناسان توانسته اند نظرات دقیق تری نسبت به محصولات مختلف رونمایی شده در این نمایشگاه بپردازند. یکی از این محصولات گوشی بازطراحی شده و نوستالژیک نوکیا 3310 بود که در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف این گوشی می پردازیم.

    نظر اولیه

    آن دسته از کسانی که تلفن همراه قدیمی نوکیا 3310 را به خاطر دارند با مشاهده‌ی مدل جدید شاید علاقه‌ی چندانی به خرید آن نداشته باشند. البته قیمت پایین، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی و عمر طولانی باتری این تلفن‌همراه را به گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی یدکی هستند کرده است.

    مزایا

    مدلی برای نوستالژی دوست‌ها

    قیمت پایین

    بازی مار

    معایب

    دوربین 2 مگاپیکسلی

    وضوح پایین صفحه‌نمایش

    نسل 2٫5 شبکه‌های مخابراتی

    اگر قرار باشد تلفن‌همراهی با تکیه بر نوستالژی فروش بالایی تجربه کند مدل 3310 نوکیا در چنین بازی قطعا موفق خواهد بود.

    این مدل یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه سراسر جهان بوده و همه آن را خاطر بدنه‌ی تقریبا غیرقابل تخریب، عمر بسیار بالای باتری و بازی محبوب مار (Snake) به یاد می‌آورند. حال تیمی که مجوز استفاده از نام نوکیا را در اختیار دارد شانس خود را برای یادآوری عشق گذشته‌ی کاربران این مدل، که زمانی حرف اول را در دنیای تلفن‌های همراه می‌زد، امتحان کرده است.

    اگر از کاربران و طرفداران قدیمی نوکیا 3310 بوده‌اید احتمالا با مشاهده‌ی به‌روزرسانی اعمال شده، از مدل جدید هم خوش‌تان خواهد آمد اما اگر آشنایی قبلی با این تلفن‌همراه ندارید و به استفاده از مدل‌های لمسی پیشرفته عادت دارید، احتمالا 3310 جدید توجه شما را جلب نخواهد کرد.

    قیمت و زمان عرضه

    قیمت مدل جدید 3310 معادل 49 دلار در نظر گرفته شده و قطعا این هزینه برای یک گوشی دم دستی و یدکی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

    شاید بعضی‌ها پرداخت این مبلغ برای یک تلفن‌همراه ساده را عاقلانه ندانند اما با توجه به ویژگی‌های 3310 جدید، قیمت در نظر گرفته شده منصفانه به نظر می‌رسد.

    زمان دقیق عرضه‌ی نوکیا 3310 هنوز اعلام نشده و این شرکت تنها به ذکر ورود آن در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی (در فروردین یا اردیبهشت 96) بسنده کرده است.

    طراحی و صفحه نمایش

    در همان نگاه اول به نوکیا 3310 متوجه خواهید شد که این مدل به روز شده کل طراحی خود را وام‌دار مدل قبلی است.

    لبه‌‌های متمایز دور صفحه‌نمایش و چیدمان صفحه‌‌کلید حس و حال استفاده از تلفن‌همراه‌های قدیمی را به شما خواهد داد اما نوکیا سعی کرده 3310 را نسبتا باریک‌تر و مدرن‌تر طراحی کند و در نتیجه با ابزاری مواجه هستید که به راحتی در جیب شما جا خواهد شد.

    وزن دستگاه تنها 79٫6 گرم است و در مقایسه با مدل قبلی که وزنی معادل 137 گرم داشت بسیار سبک‌تر است به طوری که بعد از قرار دادن آن در جیب، همراه داشتن آن را فراموش می‌کنید.

    بدنه‌ی پلاستیکی ابزار بسیار محکم و مقاوم است اما برای قضاوت در این مورد که آیا استحکام آن همانند مدل قبلی خواهد بود یا خیر بسیار زود است.

    نوکیا 3310 جدید در سه رنگ آبی‌تیره، خاکستری و همچنین زرد و قرمز عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد رنگ آبی‌تیره از سایر رنگ‌ها زیبایی بیشتری داشته باشد.

    روی هم رفته باید گفت طراحی 3310 یکپارچه و زیباست اما ای کاش نوکیا به طراحی مدل قدیمی وفاداری بیشتری نشان می‌داد. حتی اگر دستگاه ضخامت بیشتری داشت و قسمت پشتی آن شباهت بیشتری با مدل قبلی داشت، کاربران مشکلی در قبول آن نداشتند.

    صفحه‌ نمایش دستگاه ارتقاء یافته و در مقایسه با مدل قبلی‌ بسیار زیباتر است. اندازه‌ی صفحه‌نمایش رنگی دستگاه 2٫4 اینچ بوده و دارای وضوح 320×240 است.

    از آن جایی که هزینه‌ی کمی برای تهیه دستگاه می‌پردازید وجود چنین صفحه‌ نمایشی طبیعی است اما فکر نکنید قرار است آیتم‌های منوها را لمس کنید؛ خبری از صفحه نمایش لمسی نیست.

    خوانایی متن‌ها در صفحه نمایش بسیار بالاست و البته نگارش جدید بازی مار (Snake) هم زیبا به نظر می‌رسد. البته گرافیک بازی چندان بالا نیست که البته اگر قرار بود شاهد گرافیک جذابی باشیم این امر تناسبی با قیمت این تلفن‌ همراه ندارد.

    رابط کاربری و عملکرد دستگاه

    اما چه چیزی در نوکیا 3310 انتظار شما را می‌کشد؟ اندروید؟ نه. ویندوز 10 موبایل؟ قطعا خیر.

    نوکیا به سیستم‌ عامل قدیمی‌اش وفادار مانده و شاهد استفاده از سیستم‌ عامل Series 30+ در 3310 هستیم.

    در این سیستم عامل آیتم‌های مختلفی کلاسیکی مثل گزارش تماس‌ها، مخاطبان، ماشین‌ حساب، پیام‌ها در کنار گزینه‌هایی مثل تقویم، مرورگر ساده‌ی وب، تصاویر، رادیو، پخش‌ کننده‌ی موسیقی، ابزار ضبط صدا و اپ دوربین برای کاربر تدارک دیده شده است.

    حتی یک فروشگاه اپ هم در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توان اقدام به دانلود و نصب انواع بازی‌ها و برنامه‌ها کرد (هر چند در زمان تست ابزار امکان استفاده از آن هنوز فراهم نشده بود).

    این طور که گفته شده امکان استفاده از توئیتر و فیس‌بوک هم در این تلفن‌همراه هم میسر خواهد بود و از این رو باید منتظر اضافه شدن اپ این دو سرویس هم به فروشگاه خواهیم بود.

    برای یک تلفن‌ همراه ساده وجود چنین امکاناتی که چیزی فراتر از ارسال پیام‌های متنی ساده و برقراری تماس هستند، قطعا رضایت خریداران را جلب خواهد کرد.

    یکی از نقاط ضعف دستگاه سازگاری آن تنها با نسل 2٫5 شبکه‌های مخابراتی است. به این معنی که خبری از سرعت ارسال و دریافت 3G و 4G نیست و تجربه‌ای بسیار ابتدایی از وب‌گردی خواهید داشت.

    در بعضی از مناطق جغرافیایی کاربران قادر به نصب نسخه‌ی ساده‌ی اپلیکیشن‌های توئیتر و فیس‌بوک خواهند بود تا تجربه‌ی انجام کارهای ساده در این سرویس‌ها، بیش از حد خسته کننده نشود.

    متاسفانه خبری از فناوری وای‌-فای هم نیست و از این رو برای داشتن اتصالی پر سرعت امکان اتصال به شبکه‌های پر سرعت خانگی یا محل کار وجود نخواهد داشت. خوشبختانه فناوری بلوتوث در 3310 گنجانده شده و با استفاده از پخش‌ کننده‌ی موسیقی دستگاه و اتصال یک هدفون 3٫5 میلی‌متری می‌توان به فایل‌های صوتی که روی کارت microSD ذخیره کرده و به 3310 متصل کرده اید، به راحتی گوش دهید.

    ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی دستگاه تنها 16 مگابایت است که نشان می‌دهد نوکیا در این حوزه کاملا به نوستالژی وفادار بوده است. این مقدار فضا برای ذخیره‌سازی تنها 7 عکس که با دوربین 2 مگاپیکسلی دستگاه گرفته شده باشند کافی است. با این اوصاف و تفاسیر تهیه‌ی یک کارت حافظه‌ی جانبی یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که قبل از تهیه‌ی 3310 باید انجام داد.

    در این ویدئو می‌توان مقایسه‌ی دقیق 3310 جدید با مدل قبلی را ملاحظه کنید.

    از بازی‌ها چه خبر؟

    مار (Snake) به نوکیا 3310 جدید برگشته اما این بازی تفاوت‌های بسیار چشمگیری با آن نسخه‌ای که روی مدل قدیمی نصب بود دارد.

    سازنده‌ی این بازی جدید که Snake Xenzia نام گرفته شرکت معروف Gameloft است. بازی مذکور دارای چندین سطح با نقشه‌های مختلف و همچنین حالت کلاسیک بازی است که در آن به صورت نامحدود به هدایت مار خواهید پرداخت. Snake Xenzia کاملا رنگی بوده و بعد از باز کردن آن سازندگان پیشنهاد می‌کنند برای هدایت مار از کلیدهای 4 و 6 استفاده نمایید.

    هر چند جای نگرانی برای خوره‌های این بازی نیست چرا که با رفتن به تنظیمات بازی می‌توان گزینه‌های مختلفی که برای هدایت ما در نظر گرفته شده را انتخاب کرد؛ در حالت کلاسیک می‌توان از کلیدهای 2، 4، 6 و 8 برای کنترل حرکت مار استفاده کرد.

    البته اگر با کلیدهای عددی راحت نیستید می‌توانید از صفحه‌ی ناوبری (دکمه‌ی بزرگی که زیر صفحه‌ نمایش تعبیه شده) 3310 جدید استفاده کنید؛ اگر دوست دارید تنها با یک دست بازی کنید استفاده از این صفحه مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

    به خاطر کوچکی صفحه‌ی ناوبری مجبورید هنگام بازی دقت بسیار بیشتری به خرج دهید.

    برای تماشای ویدئویی از تجربه‌ی این بازی در 3310 اینجا کلیک کنید.

    البته مار تنها بازی نیست که می‌توان روی 3310 تجربه کرد و شاهد گزینه‌های دیگری مثل Asphalt 6: Adrenaline، Diamond Twister 2، Doodle Jump و Drag Race هم خواهید بود.

    البته بهتر است انتظاراتی منطقی از این بازی‌ها داشته باشید چون قرار نیست با گرافیکی جذاب آنها را تجربه کنید؛ گرافیک بازی‌ها همچنان ساده بوده و یادآور نوستالژی‌های قدیمی است.

    بررسی باتری و دوربین

    نوکیا 3310 قدیمی شهرت بسیار خوبی در زمینه عمر باتری داشت و آن دسته از کسانی که در مدل جدید هم به دنبال این ویژگی هستند باید خوشحال باشند.

    یک باتری 1200 میلی‌آمپری جایگزین نمونه 900 میلی‌آمپری در مدل قدیمی شده و به لطف بهبودهای اعمال شده در زمینه‌ی صرفه‌جویی انرژی در مدل جدید، می‌توان 22 ساعت مکالمه و 31 روز حالت آماده به کار را تجربه کرد.

    این آمار و ارقام در مقایسه با مکالمه 2٫5 ساعته و 260 ساعت حالت آماده به کار در مدل قبلی، بهبود بسیار بزرگی محسوب می‌شود. خوشبختانه 3310 جدید را می‌توان با کابل‌های microUSB شارژ کرد و برای تغذیه آن نیازمند پیدا کردن شارژی قدیمی نخواهید بود!

    مدل اول 3310 زمانی عرضه شد که شرکت‌های تولید کننده هنوز تعبیه دوربین‌ها در تلفن‌های همراه را شروع نکرده بودند اما در سال 2017 اضافه کردن این ویژگی کاملا ضروری است.

    دوربین 2 مگاپیکسلی است و در پشت دستگاه قرار دارد. خبری از فلش، HDR، حالت پانوراما و یا سایر امکانات مشابه نیست هر چند خوشبختانه امکان زوم دیجیتال وجود دارد.

    در زمان بررسی دستگاه اقدام به گرفتن چند عکس کردیم که با توجه به انتظاراتی که از یک دوربین دو مگاپیکسلی می‌توان داشت، کیفیت آنها قابل قبول بود.

    جمع‌بندی اولیه

    قطعا طرفداران پر و پا قرص نوکیا تردیدی در خرید مدل جدید نوکیا 3310 نخواهند کرد.

    قیمت پایین و مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل قبول در کنار ماندگاری بسیار بالای باتری نوکیا 3310 را تبدیل به گزینه‌ای عالی به عنوان تلفن‌همراه یدکی می‌کند.

    کاربرانی که با نوکیا 3310 آشنایی قبلی ندارند احتمالا از وجود چنین تلفن‌همراهی و همین‌ طور سر و صدای زیادی که به پا کرده تا حدودی تعجب خواهند کرد. اما روی هم رفته باید گفت که این تلفن‌همراه می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی برای همه‌ی کاربران باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر