ساخت حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی دنیای فناوری را متحول می کند

عصر کالا- شرکت سونی در تلاش برای ساخت حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی است که تکمیل آن در سال ۲۰۱۸ دنیای عکاسی و فیلمبرداری را متحول خواهد کرد.

ساخت حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی دنیای فناوری را متحول می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، سونی اولین بار در نمایشگاه سبیت 2017 در آلمان در مارس گذشته، جزییاتی را در مورد این حسگرهای جدید اعلام کرد.

    این حسگر 100 میلیون پیکسلی می تواند جزئیاتی بی نظیر را ثبت کند که تا به حال برای کاربران دوربین های دیجیتال سابقه نداشته است. به عنوان مثال می توان به کوچک ترین اجزا و ساختارهای موجودات بسیار کوچک اشاره کرد که مشاهده آنها تا به حال با استفاده از میکروسکوپ ممکن بوده است.

    استفاده از این حسگر قدرت زوم بی سابقه ای به دوربین ها می بخشد و عکسبرداری هوایی و فضایی از جزئیات را با استفاده از پهپادها تسهیل خواهد کرد.

    انتظار می رود نمونه اولیه از این حسگر که IMX211 نام دارد در سال جاری میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این حسگرهای حساس افزایش کیفیت عکاسی و فیلم برداری در نور کم است. یک نمونه ویژه از این حسگر 150 مگاپیکسلی که از قدرت عکاسی فراوانی در تاریکی برخوردار است در سال 2018 عرضه خواهد شد.

    هنوز مشخص نیست دوربین های مجهز به این لنزهای پرقدرت چه زمانی در دسترس علاقمندان قرار می گیرند. گفته می شود علاوه بر سونی، نیکون هم دوربین های دارای لنزهای مذکور را در سال های آینده روانه بازار می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر