نوکیا مالک برند گوشی هوشمند آلکاتل است

عصر کالا- نوکیا در سال ۲۰۱۶ به جهت رقابت بهتر با شرکت‌هایی همچون هوآوی، در صنعت شبکه‌های زیرساختی شرکت تجهیزات مخابراتی فرانسوی به نام Alcatel-Lucent را خریداری کرد.

نوکیا مالک برند گوشی هوشمند آلکاتل است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از تک شات؛ اگر اطلاعاتی مختصر درباره بازار موبایل داشته باشید، به طور قطع اسم آلکاتل به گوشتان خورده است، برندی که در حد قابل قبولی مشتریان و بازار خودش را دارد. اما بعدا و زمانی که نوکیا اعلام کرد مالکیت Alcatel-Lucent را به دست گرفته است.مشخص شد که برند آلکاتل جزو دارایی‌های آن شرکت فرانسوی بوده است.

    پر واضح است که، بعد از کسب مالکیت آلکاتل توسط نوکیا، این برند در دنیای گوشی‌های هوشمند به نوکیا تعلق می‌گیرد. با اینحال، این کمپانی فنلاندی سال پیش، بعد از خرید این برند هیچ توضیحی درباره آن در رسانه‌ها منتشر نکرد.

    اخیرا نوکیا تایید کرد که زمان کسب مالکیت Alcatel-Lucent، برند آلکاتل را نیز به تصاحب خود در آورده است؛ شرکتی که تحت لیسانس یک شرکت چینی به نام TCL بود. این شرکت چینی همچنین لیسانس گوشی‌های بلک‌بری را نیز در اختیار دارد.

    برند آلکاتل تحت نام Alcatel-Lucent لیسانس ارائه‌ی خدماتش را برای گوشی‌های هوشمند و دستگاههای شرکت TCL در اختیار شرکت TCL قرار داده بود؛ قراردادی که در پایان سال 2024 پایان می‌یابد. زمانی که نوکیا در سال 2016 مالک دارایی‌های Alcatel-Lucent شد، قرارداد تنظیم شده مالکیت لیسانس‌های فروخته شده‌ی آن شرکت را نیز در بر داشت.


    بیانیه‌ی فوق از طرف شرکت نوکیا است که در آن اعلام شده است شرکت TCL می‌تواند گوشی‌های هوشمند آلکاتل و تبلت‌های این شرکت را برای هفت سال دیگر تحت لیسانس این شرکت به فروش رساند.

    این را نیز باید بگوییم که، نوکیایی که از آن صحبت می‌کنیم همان شرکتی نیست که اخیرا نوکیا 6، نوکیا 5، نوکیا 3 و نوکیا 3310 را معرفی کرد. اکنون گوشی‌های نوکیا توسط شرکت بین‌المللی HMD ساخته می‌شود - شرکتی که حق امتیاز فروش گوشی‌های برند نوکیا را خریداری کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر