پنج ویژگی مهم و قابل توجه در گوشی های هوشمند جدید نوکیا

عصر کالا- یکی از مواردی که چندین سال طرفداران کمپانی نوکیا انتظارش را می کشیدند، بازگشت این شرکت به بازار گوشی های هوشمند بود. سرانجام نوکیا در جریان رویداد MWC ۲۰۱۷ با معرفی سه گوشی هوشمند و یک گوشی کلاسیک جدید، به طور رسمی به بازار تلفن های همراه بازگشت

پنج ویژگی مهم و قابل توجه در گوشی های هوشمند جدید نوکیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ همان طور که می دانید، در جریان این رویداد، نوکیا از سه گوشی هوشمند میان رده ی نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 رونمایی کرد که این دستگاه ها مورد توجه بسیاری نیز قرار گرفتند.

    در حالی که پیش از این رویداد، نوکیا 6 رسما در چین معرفی شده بود، ولی اکنون قرار است به زودی این دستگاه ها در سطح جهانی و گسترده در دسترس خریداران قرار بگیرند. با این که این سه گوشی هوشمند جدید نوکیا به هیچ وجه سخت افزار رده بالایی ندارد، ولی موارد زیاد قابل توجه و جذابی در آن ها وجود دارد. در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی به به 5 مورد از مهم ترین جنبه های قابل توجه در گوشی های جدید نوکیا داشته باشیم.

    طراحی و ساخت

    گوشی های نوکیا همواره به خاطر طراحی عالی و کیفیت ساخت بالای خود زبانزد بوده اند و این موضوع حتی در گوشی های قدیمی تر و همچنین گوشی های ویندوزی عرضه شده توسط این شرکت نیز مشهود بوده است. به دنبال همین سابقه ی درخشان، این شرکت حتی در این دستگاه های جدید نیز به دنبال ارائه ی یک طراحی رده بالا و ویژه در بخش دستگاه های میان رده بوده است. نوکیا 6 و نوکیا 5 دارای ساختار بدنه ی آلومینیومی بسیار با کیفیتی هستند و در عضو کوچک تر، یعنی نوکیا 3 نیز شاهد استفاده از شاسی آلومینیومی به همراه پنل پشتی از جنس پلی کربنات هستیم. از لحاظ ظاهری، هر سه گوشی هوشمند جدید این شرکت بسیار زیبا به نظر می رسند. همچنین، این دستگاه ها دارای رنگ های مختلفی برای انتخاب هستند که در گوشی های میان رده به ندرت شاهد چنین تنوعی هستیم

    بنابراین اگر شما فردی باشید که ظاهر و کیفیت دستگاه برایتان مهم باشد، قطعا گوشی های جدید نوکیا شما را ناامید نخواهند کرد.

    نرم افزار

    زمانی که کمپانی نوکیا نسخه ی چینی نوکیا 6 را رونمایی کرد، این دستگاه شامل یک رابط کاربری سفارشی بود. اما در معرفی نسخه ی جهانی دستگاه ها، نوکیا تصمیم به ارائه ی تجربه ی اندروید خالص و بدون هیچ گونه مورد اضافی گرفت. اگر شما نگاهی به دستگاه های مقرون به صرفه ی موجود در بازار داشته باشید، مشاهده می کنید که اکثر این گوشی ها دارای رابط کاربری سفارشی شده هستند. در حال حاضر در بازاری مانند هند، که در آن بسیاری از گوشی های مقرون به صرفه تحت سلطه ی کمپانی های چینی هستند، به دست آوردن تجربه ی اندروید خالص واقعا دشوار و تا حدودی غیر ممکن است. بنابراین، اگر رابط کاربری خالص و دستکاری نشده از اولویت های شما باشد، در این صورت گوشی های هوشمند جدید نوکیا شما را ناامید نخواهند کرد.

    دوربین

    اگر چه برای مدتی طولانی خبری از گوشی های هوشمند نوکیا در بازار نبوده است، ولی تقریبا همه ی ما گوشی هوشمند نوکیا که به یک دوربین 41 مگاپیکسلی PureView بدون رقیب مجهز شده بود را به یاد داریم. با این که گوشی های هوشمند جدید نوکیا در بخش دوربین شامل هیچ مشخصات و تکنولوژی خاص و چشمگیری نیستند، اما هنوز هم به نظر می رسد نوکیا در این بخش عالی عمل کرده باشد. نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 به ترتیب از یک دوربین 16 مگاپیکسلی، 13 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی بهره می برند. همچنین هر سه گوشی های دارای دوربین جلو با فوکوس اتوماتیک نیز هستند.

    صفحه نمایش

    گوشی های هوشمند جدید نوکیا همگی از صفحه نمایش های IPS LCD منحنی 2٫5D بهره می برند که با پوشش گوریلا گلس محافظت شده اند و دارای خوانایی خوبی در نور خورشید هستند. در بین این سه دستگاه جدید، نوکیا 6 مجهز به صفحه نمایشی با وضوح Full HD می باشد، در حالی که نوکیا 5 و نوکیا 3 وضوح HD را به کاربر ارائه می دهند.

    امنیت و به روز رسانی های آتی

    با معرفی گوشی های هوشمند جدید نوکیا، این شرکت قول داد که به روز رسانی های امنیتی ماهانه و همچنین به روز رسانی های جدید اندروید که گوگل منتشر می کند را در اسرع وقت در دسترس کاربران قرار دهد. این موضوع دقیقا همان چیزیست که در بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده وجود ندارد و اگر نوکیا واقعا بتواند این کار را انجام دهد، به برترین شرکت در زمینه ی پشتیبانی از دستگاه های خود تبدیل خواهد شد.

    نظر شما در مورد گوشی های جدید نوکیا چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر