گوشی‌های نوکیا به اندروید P مجهز می‌شوند؟

عصر کالا- بسیاری از گوشی‌های هوشمند و پرچمدار نوکیا در ماه اوت سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به اندروید P مجهز خواهند شد.

گوشی‌های نوکیا به اندروید P مجهز می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت فنلاندی اچ ام دی (HMD) که حدود یک سال پیش برند نوکیا و حق فروش محصولات این غول تکنولوژی را خریداری کرد، توانست تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند و پرچمداران برند نوکیا را به بازارهای جهانی عرضه کند که این خود خبر بسیار خوشایندی برای این غول تکنولوژی قدیمی به شمار می‌آید چراکه برای مدت‌ها نوکیا قادر نبود میزان فروش موفقیت‌آمیزی را به خود اختصاص دهد و در عرصه رقابت تنگاتنگی که میان سازندگان گوشی‌های اندروید و iOS در گرفته بود، به خوبی به رقابت بپردازد.

    بدین ترتیب، گوشی‌های نوکیا بار دیگر به روزهای طلایی و درخشان خود در بازارهای جهانی بازگشتند و توانستند دل خیل عظیمی از کاربران موبایل را به دست بیاورند و نظر تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی را به خود جلب کنند.

    حالا جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت اچ ام دی  گلوبال ( HMD Global) درصدد است بسیاری از گوشی‌های برند نوکیا در جهان را به جدیدترین و به‌روزترین نسخه از سیستم عامل اندروید (اندروید P) مجهز کند. این به‌روزرسانی احتمالا قرار است در ماه اوت سال جاری 2018 میلادی انجام شود.

    انتظار می‌رود نخستین گوشی‌های هوشمند نوکیا که نسخه بتا و آزمایشی اندروید P را دریافت می‌کنند، نوکیا 6.1 ، نوکیا 7 ، نوکیا 7 پلاس و نوکیا 8 سیروکو باشند. این در حالیست که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در حال ارائه و انتشار اندروید اوریو (نسخه 8.0 اندروید) هستند، به نظر می‌رسد که نوکیا در حال برداشتن گامی بزرگ به سوی تقویت و برتری در رقابت تنگاتنگ میان برندهای موبایل است.

    تقریبا دو ماه پیش بود که شرکت گوگل به طور رسمی از جدیدترین نسخه سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید ملقب به اندروید P رونمایی کرد و از جدیدترین قابلیت‌های آن خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر