بدافزار دستگاه های آمازون ارز دیجیتال استخراج می کند

عصر کالا- کارشناسان بدافزاری کشف کرده اند که وارد دستگاه های اندروید آمازون می شود و به استخراج ارز دیجیتال می پردازد. احتمال دارد این ویروس به دستگاه های دیگر نیز سرایت کند.

بدافزار دستگاه های آمازون ارز دیجیتال استخراج می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، به تازگی یک ویروس استخراج کننده ارز دیجیتال کشف شده که در «فایر تی وی Fire TV» و «فایر استیکس Fire Stick» های آمازون مشاهده شده است.
    این بدافزار که ADB.miner نام گرفته به عنوان اپلیکیشنی به نام Test به دستگاه های اندروید می چسبد. نام پکیج این اپلیکیشن نیز com.google.time.timer است.
    بدافزار پس از نصب با استفاده از دستگاه ارز دیجیتال استخراج می کند. هنوز مشخص نیست کدام اپلیکیشن ها حاوی این بدافزار هستند اما امکان دارد بدافزار مذکور وارد دستگاه های اندروید دیگر نیز بشود.
    برای آنکه Fire TV و Fire Sticks به این ویروس مبتلا شوند، باید قابلیت توسعه دهندگی آن روشن باشد. برخی از کاربران این قابلیت را روشن می کنند تا بتوانند اپلیکیشن های مختلف طرف سوم را با استفاده از فایل های APK به دستگاه اندروید خود اضافه کنند.
    هنگامیکه دستگاه به این ویروس مبتلا شود، صفحه ای سفید روی نمایشگر ظاهر می شود و پخش معمول برنامه در دستگاه را متوقف می کند. علاوه بر آن ویروس مذکور سرعت دستگاه را به شدت کند می کند.
    در همین راستا کارشناسان AFTVnews به کاربران توصیه می کنند اپلیکیشنی به نام Total Commander را دانلود کنند. Total Commander می تواند تمام اپلیکیشن های موجود در دستگاه را بررسی و ردیابی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر