گوگل هوم شش برابر هوشمندتر از اکوی آمازون است

عصر کالا- الکسا می‌تواند فرمان‌های مهارت بومی را در یک یا دو ثانیه انجام دهد، لیکن اگر اکو می‌توانست به گراف دانش، گوگل موزیک و کروم‌کست‌ها دسترسی داشته باشد، حتماً بهتر از گوگل هوم بود.

گوگل هوم شش برابر هوشمندتر از اکوی آمازون است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  ایتنا ؛  یک سازمان دیجیتال آمریکایی، اکوی آمازون را با گوگل هوم مقایسه کرد و اعلام کرد که گوگل هوم شش برابر هوشمندتر از اکوی آمازون است.
    در آزمون 3000 سؤالی که توسط 360آی انجام شد، "گوگل هوم" توانست سؤالات را بهتر از "اکوی آمازون" پاسخ دهد، ولی آمازون در مسائل مربوط به خرید کالا عملکرد خوبی از خود ارائه کرد.

    هنوز اطلاعات زیادی را در مورد جزئیات این تست و 3000 سؤال پرسیده شده نمی‌دانیم. البته شایان ذکر است که اکوی آمازون برای تفسیر موارد غیرلمسی از بینگ استفاده می‌کند. این کار مثل این است که در جنگی که در آن از اسلحه استفاده می‌شود، از چاقو استفاده کنیم.


     از لحاظ فروش، اکوی آمازون در جایگاه نخست قرار دارد و ضمناً ادعا می‌کند که در حال حاضر 70 درصد بازار دستیار صوتی را در دست دارد و لیستی از مهارت‌های تولیدکنندگان عمده را در اختیار دارد.
    گوگل هوم در این مقایسه و به ویژه از نظر سرعت، قابلیت کنترل خانگی هوشمند نسبتاً کمتری داشت که بر پایه IFTTT کار می‌کند و در آنچه می‌تواند به دست آورد، محدودیت دارد و غالباً بین درخواست و اجرا به مدت زمان زیادی نیاز دارد.


    از سوی دیگر، الکسا می‌تواند فرمان‌های مهارت بومی را در یک یا دو ثانیه انجام دهد ولی اگر اکو می‌توانست به گراف دانش، گوگل موزیک و کروم‌کست‌ها دسترسی داشته باشد، حتماً بهتر از گوگل هوم بود.
    آمازون در حین راه‌اندازی اکو در انگلستان اعلام کرد که گوگل به راحتی می‌توانست قابلیت پشتیبانی را اضافه نماید، اما اکنون منافع گوگل در پی این کار نیست و به همین خاطر این کار را انجام نمی‌دهد.

    اما سؤال اصلی اینجاست که مقایسه اکو و هوم بر چه اساسی صورت گرفته است؟ زیرا این دو دستیار، با قواعد و دستورالعمل کاملاً جداگانه‌ای کار می‌کنند به همین خاطر باید ارزیابی این دو به شیوه‌ای خاص صورت گیرد. به همین دلیل از نظر بعضی از افراد مقایسه گوگل هوم و اکوی آمازون کمی غیرمنطقی به نظر برسد. در حال حاضر مطالب بیشتری در مورد این مقایسه در دسترس نیست، لیکن امید است که در هفته‌های آینده مطالب بیشتری در مورد این مقایسه منتشر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر