دستیار صوتی گوگل از ۳۰ زبان پشتیبانی خواهد کرد

عصر کالا- گوگل اعلام کرد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت تا پایان سال جاری میلادی از ۳۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی خواهد کرد.

دستیار صوتی گوگل از ۳۰ زبان پشتیبانی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، هم همانند دستیار صوتی  Siriدر گوشی‌های هوشمند آیفون و سایر محصولات اپل است اما پیشرفت گوگل اسیستنت در طول یک سال از عمر خود، از کل پیشرفت سیری در هفت سال گذشته بیشتر بوده است.

    پیشرفت روزافزون این دستیار دیجیتال تنها در گوشی‌های همراه نبوده، بلکه تلاش آن برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در همه جا از خانه‌ تا خودرو محسوس بوده است. هم اکنون شرکت گوگل روز جمعه اعلام کرده است که قرار است این دستیار صوتی تا پایان سال جاری 2018 میلادی به قابلیت پشتیبانی از 30 زبان دیگر و زنده دنیا مجهز شود تا بدین وسیله این امکان را به گستره وسیع‌تری از کاربران بدهد تا با استفاده از زبان مادری بتوانند از قابلیت‌های این دستیار صوتی خود بهره ببرند.

    این دستیار صوتی که در سیستم‌های عامل اندروید و iOS قابل دسترسی است، در حال حاضر تنها قادر به پاسخگویی به 8 زبان در جهان است؛ توسعه توانایی‌های دستیار صوتی گوگل می‌تواند به رقابت پیشین اپل و گوگل بیفزاید و بیش از پیش آن‌ها را به رقابت بیفکند.

    اما از جمله زبان‌هایی که گوگل تا به حال از آنها نام برده است می‌توان به دانمارکی، آلمانی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی اشاره کرد. هنوز راجع به زبان‌های دیگری که قرار است در ماه‌های آینده برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت عرضه شوند، چیزی بیان نشده است.

    گوگل به تمامی افرادی که به این 30 زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند این اطمینان را داده است تا بتوانند با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت خود، کاملا به طور روان و سلیس دستورهای صوتی داده و از قابلیت‌ها و کمک‌های آن بهره‌مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر