اسپیکرهای هوشمند شیائومی نیازی به اتصال به گوشی ندارند

عصر کالا- شرکت آگورا بعنوان ارائه دهنده ارتباطات جهانی مبنی بر اینترنت، از همکاری خود با شرکت شیائومی به منظور ارتقا و تقویت اسپیکر هوشمند شیائومی می آی خبر داد.

اسپیکرهای هوشمند شیائومی نیازی به اتصال به گوشی ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجایی که دستیارهای صوتی یا اسپیکرهای هوشمند موسوم به گوگل هوم و آمازون اکو از موفقیت چشمگیر و استقبال کاربران برخوردار شده است، شرکت های دیگر در عرصه علم و تکنولوژی نیز به فکر طراحی و تولید این گونه گجت‌های جذاب افتاده و به رقابت تنگاتنگی با غول های تکنولوژی پرداخته‌اند.

    حالا دستیار صوتی و اسپیکر هوشمندی که شیائومی با همکاری شرکت آگورا قصد دارد تقویت کرده، ارتقا داده و به بازار عرضه کند، یک تفاوت اساسی و عمده با اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم و آمازون اکو دارد و آن این است که اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون نیازمند اتصال به گوشی هوشمند همراه و یا سایر دستگاههای الکترونیکی هستند تا دستورات صوتی کاربران را اجرا کنند. اما اسپیکرهای هوشمند شیائومی، بدون اتصال به گوشی هوشمند نیز قادر خواهد بود تمامی دستورهای صوتی لازم را اجرا کند. این اسپیکرها مجهز به 6 میکروفون هستند که قابلیت شنود 360 درجه در محیط را دارد تا بتواند هر گونه دستور صوتی که در اتاق صادر می شود را دریافت کرده و اجرایی کند.

    بر اساس اظهارات تونی ژائو، مدیرعامل و موسس شرکت آگورا، اسپیکرهای هوشمند شیائومی می آی (Xiaomi Mi AI) نخستین اسپیکر هوشمندی است که به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال گوشی همراه به دستیار صوتی، قادر خواهند بود توسط این گجت خانگی با مخاطبانشان تماس برقرار کنند.

    دستیار صوتی شیائومی می آی در ماه ژوئیه سال جاری میلادی 2017 در چین با قیمت معادل 45 دلار عرضه شد و از آن زمان تاکنون نیز در همان شرق آسیا باقی ماند چرا که از سایر زبان های جهان پشتیبانی نمی کرد.

    به گفته کاربران، این اسپیکرهای هوشمند معمولا برای پخش موسیقی، گوش دادن به کتاب های صوتی، دنبال کردن و یافتن مکان های مختلف در نقشه توسط دستورهای صوتی استفاده می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر