پای الکسا به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ باز می شود

عصر کالا- این روزها دستیار صوتی هوشمند الکسا بسیاری از ابزار زندگی را تسخیر کرده و اکنون نوبت رایانه های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ است.

پای الکسا به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ باز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این تحول چالشی جدی برای رایانه های ویندوزی محسوب می شود که مایکروسافت پیش از این دستیار صوتی کورتانا را برای آنها طراحی کرده بود.

    بسیاری از شرکت های سازنده رایانه و لپ تاپ مانند ایسر، اچ پی، لنوو و ایسوس قصد دارند الکسا را به لپ تاپ ها و رایانه های مجهز به ویندوز 10 بیفزایند و آنها را در سال 2018 میلادی روانه بازار کنند. می توان تصور کرد که چنین تحولی تا چد حد به نفوذ بیشتر آمازون در دنیای فناوری اطلاعات کمک می کند.

    البته این تحول مستلزم تولید یک برنامه خاص الکسا برای ویندوز است که آن هم در بهار در دسترس قرار می گیرد. این دستیار صوتی اجرای بسیاری از فرامین را با شنیدن صدای کاربران ممکن خواهد کرد و موشواره وصفحه کلید را به حاشیه خواهد برد.

    آمازون این هفته در این زمینه مذاکراتی را با برخی شرکت های سازنده رایانه به عمل آورد و به نظر می رسد که گوگل هم با آمازون در این حوزه رقابت خواهد کرد. در این میان کورتانای مایکروسافت و سیری اپل شانس زیادی برای عرض اندام نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر