انقلاب در سیستم عامل سی ساله مایکروسافت

رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به زودی منزلتان را کنترل می‌کنند

عصر کالا- مایکروسافت این روزها در اندیشه رقابت با بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به اکو خدمات گوگل هوم است و در همین راستا تغییراتی اساسی در ویندوز ۱۰ ایجاد می کند.

رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به زودی منزلتان را کنترل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، مایکروسافت در حال ابداع ابزار نرم افزاری جدیدی به نام Home Hub است که به کاربران رایانه های مجهز به ویندوز امکان می دهد فرامین صوتی صادر کنند، ابزار هوشمند متنوع خانگی را کنترل کنند و برای قرارهای ملاقات مختلف خود برنامه ریزی کنند.

    Home Hub بخشی از به روزرسانی نرم افزاری رایگان برای ویندوز 10 محسوب می شود که برای تمامی رایانه های شخصی قابل دسترس است و البته کاربران رایانه های لمسی بهتر می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. از این طریق به اشتراک گذاری محتوای ویندوز 10 میان رایانه های مختلف هم تسهیل می شود.

    با استفاده از این خدمات صوتی ورود به محیط ویندوز 10 از طریق بیان کلمه عبور ممکن است و کاربران می توانند با بیان نام برنامه های مختلف مانند تقویم، فهرست کارها و ... انها را فراخوان نمایند.

    دستیار صوتی کورتانا نیز از این طریق به طور عمده به روز می شود و علاوه بر دریافت فرامین می تواند اموری مانند ایجاد فهرست ملاقات ها در تقویم برای کل اعضای خانواده را ممکن کند. این نسخه تازه از کورتانا که فعلا FamTana  نام گرفته، به شما امکان می دهد با صدایتان رایانه شخصی را راه اندازی کنید و از طریق سرویس‌های ثالث فایل های موسیقی را انتخاب و بر روی رایانه شخصی پخش کنید.

    یکی از برنامه های این سرویس که Connected Home نام می گیرد به شما امکان می دهد از طریق محیط ویندوز 10 به راحتی ابزار هوشمندی مانند ترموستات ها و لامپ های خانه را کنترل کنید. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده کنترل تعداد زیادی از لوازم منزل با استفاده از ویندوز 10 ممکن شود.

    Connected Home درآینده با اکثر لوازم هوشمند منزل نیز سازگار خواهد شد و حتی خواهد توانست ابزار و لوازم خانگی جدید که در منزل نصب می شوند را به محض اتصال شناسایی کند و انها را به شبکه خانگی خود بیفزاید.

    Home Hub با تمامی رایانه های شخصی مجهز به ویندوز 10 سازگار خواهد بود ولی مایکروسافت برای تشویق کردن دیگر شرکت ها به استفاده از آن قصد دارد رایانه های رومیزی جدیدی تولید کند که برای سازگاری با این نرم افزار جدید بهینه سازی شده و ارتقا یافته اند.

    این رایانه های جدید احتمالا دارای نمایشگرهای بزرگ و لمسی هستند که برای دریافت فرامین دیگر نیازی به صفحه کلید ندارند و می توانند به راحتی در مکان هایی مانند آشپزخانه یا بر روی میز اتاق نشیمن نصب شوند. کنترل این رایانه ها با صدور فرامین صوتی، تماس دست و احتمالا با حرکات دست ممکن خواهد بود.

    قرار است استفاده از Home Hub از سال آینده و همزمان با به روزرسانی گسترده ویندوز 10 ممکن شود. تکمیل قابلیت های Home Hub برای استفاده فراگیر از آن در منازل در قالب به روزرسانی های Redstone 3 و Redstone 4 صورت می گیرد که در سال 2018 عرضه می شوند.

    Home Hub مایکروسافت رقبایی همچون آمازون خواهد داشت. این فروشگاه بزرگ آنلاین به دنبال عرضه ابزار جدیدی است که شباهت هایی با بلندگوی هوشمند اکو دارد و مجهز به نمایشگر لمسی 7 اینچی است. بنابراین کنترل صوتی لوازم خانگی از طریق فرامین صوتی با استفاده از آن ممکن خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر