بلندگوهای استریو و قابلیت ضد آب آیفون ۸ بهبود قابل توجهی خواهند داشت

عصر کالا- بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده است، انتظار می‌رود کیفیت بلندگوهای آیفون ۸ به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

بلندگوهای استریو و قابلیت ضد آب آیفون ۸ بهبود قابل توجهی خواهند داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکا» به نقل از زومیت ؛ آیفون 8 اپل از نمایشگر اولد بهره خواهد برد و انتظار می‌رود این محصول از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. حال با توجه به تحقیق جدیدی که در هفته‌ی جاری توسط جی‌پی‌ مورگان منتشر شده است، ظاهرا بلندگوهای استریو و قابلیت ضد آب آیفون 8 نسبت به آیفون 7 و 7 پلاس به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت. لازم به ذکر است که جی‌پی‌ مورگان فعالیت‌های تأمین‌کننده‌ی آسیا-اقیانوسیه‌ی کمپانی اپل را تحت نظر قرار می‌دهد.

    خروجی صدای تماس‌های صوتی در آیفون همیشه در بالای نمایشگر قرار داده می‌شود و اپل در آیفون 7 و 7 پلاس از این بخش به‌عنوان بلندگو نیز بهره گرفته است. با توجه به همین تغییر، اپل اعلام کرده است که آیفون 7 و 7 پلاس می‌توانند صدای استریو ارائه کنند و این ویژگی بهبود بسیار بزرگی نسبت به آیفون 6 اس بوده است.

    جی‌پی‌ مورگان به این مورد اشاره نکرده است که بلندگوهای آیفون 8 دقیقا چه تغییراتی خواهند داشت؛ اما می‌توان انتظار داشت که صدای تولیدشده توسط اسپیکرهای این گوشی نسبت به نسل کنونی آیفون از نظر حجم و کیفیت ارتقاء یابد. گفته‌ می‌شود اسپیکرهای آیفون بعدی اپل در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری خواهند داشت. پیش از این نیز در شایعه‌ای دیگر اعلام شده بود که آیفون 8 از گواهی IP68 بهره خواهد برد.

    در تحقیق جی‌پی‌ مورگان همچنین پیش‌بینی شده است که اپل به همراه آیفون 8 احتمالا یک ایرپاد نیز به‌صورت رایگان ارائه خواهد داد.

    تاکنون هیچ خبری در مورد اینکه اپل به همراه آیفون 8، ایرپاد را نیز به‌صورت رایگان عرضه خواهد کرد، منتشر نشده است و بنابراین نمی‌توان در مورد این شایعه با اطمینان زیاد سخن گفت. در هر صورت اگر این خبر حقیقت داشته باشد، در جعبه‌ی آیفون بعدی اپل به‌جای ایرپاد سیمی، یک جفت ایرپاد بی‌سیم در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

    قیمت ایرپاد بی‌سیم در آمریکا 159 دلار تعیین شده که به‌مراتب بیشتر از قیمت 29 دلاری ایرپاد سیمی است. مسلما ساخت هدفون‌های سیمی هزینه‌ی کمتری برای اپل دارد. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که اپل برای تولید هر جفت ایرپاد برای اپل چقدر هزینه می‌کند.‌

    در برخی از گزارش‌ها اعلام شده است که آیفون 8 محصولی گران‌قیمت خواهد بود و در واقع مدل پایه‌ی این دستگاه حداقل قیمتی در حد آیفون 7 پلاس خواهد داشت. انتظار می‌رود قیمت بیشتر مدل‌های آیفون 8 بالای 1000 دلار باشد و با توجه به همین مورد، می‌توان گفت حتی در صورتی که به همراه این گوشی یک جفت ایرپاد نیز عرضه شود باز هم حاشیه‌ی سود اپل در سطح بالایی باقی خواهد ماند.

    از دیگر مشخصات آیفون 8 که جی‌پی‌ مورگان به آن‌ها اشاره کرده است، می‌توان به طراحی از جنس شیشه و فلز، پردازنده‌ی سریع‌تر، باتری با ظرفیت بالاتر، شارژ بی‌سیم و ماژول حسگر سه‌بعدی برای تشخیص چهره اشاره کرد. بنا به اعلام جی‌پی‌ مورگان، با توجه به قطعات به کار گرفته‌شده در آیفون 8 احتمالا هزینه‌ی تولید این محصول نسبت به قبل بین 75 تا 80 دلار افزایش خواهد یافت.‌

    این تحقیق توسط گروهی از تحلیل‌گران جی‌پی‌ مورگان از جمله گوکل هاری‌هاران انجام شده است.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر