سامسونگ بزرگترین تامین کننده قطعات آیفون

عصر کالا- شرکت سامسونگ قصد دارد با سرمایه گذاری ۲۰ تا ۲۱ میلیارد دلار دو واحد تولید صفحه نمایشگر «او ال ای دی» جدید بسازد و به این ترتیب به بزرگترین تامین کننده این قطعه برای آیفون تبدیل می شود.

سامسونگ بزرگترین تامین کننده قطعات آیفون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بی جی آر، هرچند اپل و سامسونگ در بازار تلفن همراه رقیب یکدیگر به حساب می آیند اما نمی توان روابط همکاری دو شرکت را نادیده گرفت. اپل برای تهیه قطعات مورد نیاز خود به شدت به رقیب کره جنوبی خود وابسته است. یکی از این قطعات صفحه نمایش موبایل است. 

    به گفته منابعی در صنعت تولید تلفن همراه، سامسونگ دیسپلی فرایند ساخت خط تولید ششمین نسل از نمایشگرهای «او ال ای دی» به نام A5  را آغاز کرده است. این خط ظرفیت تولید حداکثر 270 هزار پنل در ماه را دارد.  در همین راستا باید بین 20 تا 21 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و دو واحد جدید تولید این نوع پنل را بسازد.

    استفاده از نمایشگر های« او ال ای دی» در آیفون برای سامسونگ بسیار سود آور خواهد بود. کارشناسان تخمین می زنند این شرکت فقط در 2018 میلادی 180 میلیون پنل برای آیفون تولید کند. 

    پس از ساخت دو واحد گفته شده سامسونگ قادر به تولید 270 هزار صفحه نمایش دیگر نیز خواهد بود، به این ترتیب کره جنوبی به بزرگترین و اصلی ترین تولید کننده صفحه نمایش آیفون تبدیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر