معرفی فناوری جدید "Gorilla Glass ۶"؛

مقاوم شدن صفحه گوشی در برابر ۱۵ بار افتادن متوالی

عصر کالا- شرکت "کورنینگ"(Corning) آخرین فناوری خود برای حفاظت از صفحه نمایش موبایل را با نام "Gorilla Glass ۶" معرفی کرد.

مقاوم شدن صفحه گوشی در برابر ۱۵ بار افتادن متوالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شیشه‌های سخت، مدتها است که برای محافظت از گوشی‌ها در برابر افتادن بر روی زمین استفاده می‌شوند، اما معمولا تنها یک بار جوابگو خواهند بود.

    همه ما کاربرانی را دیده‌ایم که تقریبا به طور میانگین هفته‌ای یک بار گوشی از دستشان به زمین می‌افتد. بنابراین فناوری جدید "گوریلا گلس" به این افراد کمک می‌کند.

    شرکت کورنینگ اکنون "Gorilla Glass 6" را معرفی کرده و ترکیب محصول خود را تغییر داده است تا پس از چند بار سقوط، همچنان سالم باقی بماند و نشکند.

    این فناوری در آزمایشات توانسته به طور متوسط از 15 سقوط متوالی بر روی یک سطح سخت و از ارتفاع 1 متری سربلند بیرون بیاید.

    این مقاومت، دو برابر فناوری قبلی یعنی "Gorilla Glass 5" است و گفته می‌شود مقاومت بیشتری نسبت به محصولات سایر رقبای این شرکت دارد.

    پیشرفتی که در این نسخه حاصل شده، شامل فرایند مبادله یونی است که در آن یون‌های بزرگ صفحه گوشی در دمای بالا به تنگی در کنار هم قرار داده می‌شوند.

    همچنین انتظار می‌رود که نسخه 6 توانایی ایستادگی در برابر سقوط از ارتفاع بالاتر را نیز داشته باشد.

    با این حال، شرکت سازنده می‌گوید مقاومت در برابر خراش در این نسخه، مثل نسخه قبلی  است، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که صفحه نمایش گوشی شما پس از سقوط هم بدون خط و خش باشد.

    این شیشه هم‌اکنون در حال تولید است و چند مشتری نیز در حال تست آن هستند. اگرچه ممکن است تا چند ماه آتی روی تلفن‌های همراه تعبیه نشود.

    شما احتمالا نسخه جدید کورنینگ را تا سال 2019 روی گوشی‌های هوشمند نخواهید دید و در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال آینده استفاده خواهد شد.

    در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای پشت شیشه‌ای، صفحه نمایش‌های منحنی و یا هر دو هستند و قدرت و مقاومت شیشه این گوشی‌ها روی دوام کلی آنها تاثیر می‌گذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر